IMAP/POP-sähköpostipalvelussa ongelmia

IMAP/POP-sähköpostipalvelu on ollut ylikuormittunut huomattavasti lisääntyneen käyttäjämäärän vuoksi.

Ongelmaan etsitään ratkaisua. Asiaan vaikuttaa valitettavasti myös se, että 1.6.2012 nykyisen postijärjestelmän käyttö loppuu. Tietohallinnon resurssit ovat tällä hetkellä kiinni uusien järjestelmien käyttöönotossa.

To 29.3 klo 12 Imap ja Pop -sähköpostipalvelut on eriytetty omille palvelimilleen ja palvelimien tehoa on lisätty. Tilannetta seurataan edelleen ja reagoidaan mahdollisuuksien mukaan. HUOM! Salaussertifikaatti on tässä yhteydessä uusittu. Se saattaa vaatia joissain sähköpostiohjelmissa toimenpiteitä.

Jamkin ensisijaiset sähköpostisovellukset Groupwise työasemaclient ja Webaccess ovat toimineet normaalisti (Työasemaclient on käytettävissä myös JAMKin etäkäyttöpalvelimilta)