Matkapuhelinsynkronoinnissa ongelmia – päivitetty 12.5. klo 21.30

JAMKin Datasync-synkronointipalvelussa on havaittu ongelma, jonka vuoksi puhelimissa tehdyt muutokset eivät välity edelleen postipalvelimelle. Viestit saa toednnäköisesti ladattua puhelimeen, mutta puhelimista ei saa lähetettyä uusia viestejä edelleen. Sama koskee myös kalenterimerkintöjä jne.

Palvelu on ollut muutenkin paikoin hieman epävakaa, mutta tällaista tilannetta ei ole aiemmin havaittu.

Tietohallinto selvittelee tilannetta. Pahoittelut ongelmista.

——-

Päivitys: 12.5. klo 21.30

Synkronointipalvelin on saatu korjattua. Kaikkien käyttäjien tietokantoihin on jouduttu tekemään ns. re-initialize, eli tiedot on päivitetty Groupwisestä uudelleen. Tämä saattaa aiheuttaa mallista riippuen ongelmia puhelimen/päätelaitteen synkronoinnissa. Mahdollisia ongelmia voi yrittää korjata poistamalla ja luomalla päätelaitteen synkronointiprofiili uudelleen. Ongelmista kannattaa tarvittaessa avata helpdesk-tapaus osoitteessa: http://helpdesk.jamk.fi -> Jätä palvelupyyntö