Office365:ssä/Onedrivessä ongelmia tiedostojen jakamisessa – korjattu

Useat käyttäjät ovat raportoineet ongelmista Office365:n kautta jaettujen dokumenttien/tiedostojen käyttämisessä. Ongelmat ovat koskeneet joko puuttuvia sähköpostiviestejä tehdyistä jaoista, tai ylipäätään pääsyä jaettuihin materiaaleihin. Virheilmoitukset eivät ole olleet erityisen kuvaavia ja lisäksi ongelmat ilmenevät satunnaisesti ja eri päätelaitteilla. Sähköpostiviestien osalta tilannetta sekoittaa sekin, että kaikilla tavoilla tiedostoja jaettaessa ei viestejä lähetetä normaalistikaan.

JAMKin ICT-Palveluilla ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta vaikuttaa tilanteeseen muuten kuin välittämällä palautetta edelleen Microsoftille. Toivotaan, että ongelmat ratkeavat taustalla mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöstä joka tapauksessa meidän puolelta.

Tätä uutisartikkelia päivitetään tarvittaessa tilanteen muuttuessa.

Päivitys 15.10.2015
Onedriven selainversiossa ongelman jaettujen tiedostojen kansion aukeamisen kanssa voi kiertää hetkellisesti valitsemalla vasemmasta alareunasta ”Return to classic onedrive”.

Päivitys 7.3.2016
Ongelma on nyt korjattu Microsoftin toimesta.