Ongelmia opiskelijoiden Office365:n sähköpostisynkronoinnissa (ongelma korjattu)

Tietohallinto on vastaanottanut useita vikailmoituksia koskien opiskelijoiden Office365-pilvipalvelun sähköpostisynkronointia mm. ActiveSync-protokollalla. Palvelu on lakannut ainakin osittain toimimasta keskiviikkona 15.5. Syy ei ole vielä tiedossa, mutta se saattaa liittyä myöhemmin tämän vuoden aikana tulevaan Office365:n päivitykseen.

Postien kulkuun ongelma ei vaikuta ja mm. Office365:n selainversio on toiminut koko ajan normaalisti. Tilannetta selvitellään Microsoftin kanssa ja siitä tiedotetaan tällä sivulla heti kun jotain selviää.

Päivitys 28.5.2013
Office365-pilvipalvelussa ollut vikatilanne on saatu korjattua, eli opiskelijatunnusten mobiililaitesynkronoinnin ja kirjautumisten pitäisi toimia normaalisti kaikilla eri protokollilla. Pahoittelut ongelmista JAMKin tietohallinnon puolesta.