Ongelmia viestien välityksessä henkilökunnan ja opiskelijoiden postijärjestelmän välillä!

Viestien välityksessä henkilökunnan ja opiskelijoiden postijärjestelmän välillä oli ongelmia tiistaina aamupäivästä. Ongelma ilmeni niin, että mikäli käyttäjä vastasi pilvipalvelusta lähetettyyn viestiin ja siinä oli merkitty lähettäjäksi @jamkstudent.onmicrosoft.com -loppuinen osoite, ei viestiä voitu lähettää vastaanottajalle. Kaikki tällaisten viestien lähettäjät ovat saaneet postijärjestelmältä ilmoituksen siitä, että viestiä ei voitu toimittaa (eli viestit tulee lähettää uudestaan).

Ongelma on korjattu ja tällä hetkellä opiskelijoille voi lähettää postia myös Office365-pilvipalvelun sisäisesti käyttämillä @jamkstudent.onmicrosoft.com -domainin osoitteilla. Tämä ei ole kuitenkaan pysyvä tilanne, eli opiskelijoiden osoitteet muutetaan takaisin muotoon opiskelijanumero@student.jamk.fi (joka toki toimii tälläkin hetkellä).

Vikatilanne liittyi siihen, että taustalla rakennetaan yhteyksiä opiskelijoiden Office365-pilvipalvelun ja henkilökunnan postijärjestelmän välille. Kun tämä yhteys on lopulta saatu valmiiksi, löytyy henkilökunta opiskelijoiden osoitekirjasta ja päinvastoin. Seuraavassa vaiheessa osoitekirjoihin lisätään myös opiskelijoiden jakelulistat.