Opiskelijoiden Office365-kirjautuminen ei toimi! – Korjattu

Historia toistaa ikävästi itseään, sillä Microsoftin tukipalvelu teki Skype-ongelman selvityksen yhteydessä jälleen uusia muutoksia O365:n kirjautumispalveluun ja sen johdosta tilanne on toistamiseen kahden viikon sisällä sellainen, etteivät opiskelijat pääse kirjautumaan Office365:een lainkaan. Tukitapaus on Microsoftilla selvityksessä aiempaa korkemmalla tasolla ja siihen odotellaan korjausta mahdollisimman pian. Tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tarjota tarkempaa arviota ongelman kestosta.

Pahoittelut JAMKin ICT-Palveluiden puolesta ja hyvää joulua kaikesta huolimatta…

Päivitys 20.12.2016 klo 21:00
Microsoftin tuen kanssa sovittiin, että koska ongelman täydellinen korjaaminen ei ole mahdollista niin nopeasti kuin toivottaisiin (koska se edellyttää muutoksia ohjelmakoodiin O365-palvelussa), niin palvelussa tehdään kaikille opiskelijatunnuksille muutama korjaava toimenpide tulevan yön aikana, jonka jälkeen kirjautumisten pitäisi taas onnistua ja tilanteen stabiloitua.

Kyse on välivaiheesta, joka vaikuttaa mm. siihen ettei työasemien automaattinen kirjautuminen O365-palveluun ole käytettävissä ja lisäksi kirjautuminen tehdään mahdollisesti eri sivun kautta (tästä tarkemmin kunhan tilanne selviää). Tämä on välttämätöntä alkuperäisen ongelman selvittämiseksi.

Päivitys 21.12.2016 klo 02:35
Opiskelijoiden O365-tunnusten kirjautumisongelman väliaikainen korjaus on nyt tehty ja kirjautuminen onnistuu sähköpostiosoitteella osoitteessa http://portal.office.com

Myös Skype on jälleen toiminnassa.

Toistan kuitenkin edelleen, että tämä on välivaihe matkalla kohti lopullista korjausta, eli katkoksia saattaa olla luvassa ennen kuin tilanne on vakaa ja kirjautumispalvelu käytettävissä normaalisti.

Päivitys 27.12.2016 klo 14:00
Opiskelijoiden O365-tunnusten kirjautumisongelmat on nyt korjattu ja myös Skype toimii normaalisti kaikilla tunnuksilla. Kirjautumissivuna jatkossa tuttuun tapaan http://o365.jamk.fi