Skip to content
jamk
    • Suomi

Helpdesk and Instructions

Asiakastuki ja ohjeet
Primary Menu
  • To New Users
  • Remote access services
    • Eduroam – Wlan Roaming Service
    • Remote desktop connections and software
  • Username and password
    • Changing your password
    • Creating a password
    • Login problems?
    • User account locked -error message?
    • Username/password is not correct?
    • What is my username
  • Email services and Office365
    • How to configure email to mobile devices?
    • How to enable strong authentication (MFA)
    • Office-applications for Students and Staff
    • OneDrive -client in Jamk’s staff Windows 10 workstations
    • OneDrive at home computers and mobile devices
    • Quick guide to Office365-email
    • Phone not working. How to reset strong authentication settings?
    • Securemail
    • Spam/viruses/phishing
  • Office devices and classrooms
    • AV services
    • Exam-studio
    • OivaLocker – Device loan locker
    • Printing
    • USB memory sticks
    • Wireless WLAN-networks
  • ICT systems and software
    • Adobe Software
    • Default software on workstations
    • Home folder and network services
    • Home use licenses
    • How to start programs in Windows desktop
    • Microsoft Store Deployment
    • Web pages and homesites
  • ICT Services
  • Data protection and security
    • ICT Security guide for travelling staff
    • Jamk Network Usage Rules
    • Jamk’s privacy statements

Data protection and security

  • How We Process Personal Data in Jamk
  • Privacy Statements
  • Rights of the Data Subject
  • Rules and Instructions (login required)
  • In Cases of Misuse – Submit Service Requests

Data protection officer

Annukka Akselin
tietosuoja [a] jamk.fi

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Zoomin pilvitallennuksessa häiriöitä
    Zoomin pilvitallennuksessa on ollut epämääräisiä häiriöitä jo muutaman päivän ajan. Osa zoomin pilvitallennuksista ei mene perille Panoptoon. Asiasta on ilmoitettu palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajan tiedotteita voi seurata täällä: https://status.nordu.netLisätietoa palveluntarjoajalta ongelmasta: Kaikki on-premise -pilvitallenteet eivät tällä hetkellä mene läpi, koska NORDUnetille ei tule Zoomilta niihin tarvittavia metadatatiedostoja (webhookeja). Oletamme että puuttuvat tallenteet siirtyvät oikeisiin palveluihin kun tilanne on selvitetty. Tämä koskee siis integraatioita Etuubi Kalturaan, Video Panoptoon, pilvi-Panoptoon, Yujaan, sekä sähköpostilinkillä toimivaan “Lataus”-järjestelmään. 
  • Katsomattomia tallenteita siirretään Panopton roskakoriin 15.10.2023
    MyFolder-kansioissa olevat tallenteet, joita ei ole katsottu kertaakaan viimeisten kahdentoista (12) kuukauden aikana, siirretään automaattisesti Panopton roskakoriin.Muista kansioista poistetaan sellaiset tallenteet, joita ei ole katsottu viimeisten kahden (2) vuoden aikana.Roskakoriin siirretyt tallenteet poistetaan kokonaan 90 päivän kuluttua. Tämän jälkeen tallenteita ei pystytä palauttamaan.Tallenteen voi palauttaa itse roskakorista valitsemalla Panoptossa System-valikosta Recycle binuutisen leipäteksti
  • Panopton kirjautumisessa vikatilanne, korjattu
    Panopton kirjautumisessa tällä hetkellä vikatilanne. Asiasta ilmoitettu palveluntarjoajalle, vikaa selvitellään parhaillaan.Päivitys uutiseen: vika korjattu. Jos ei siltikään toimi niin voi kokeilla tyhjentää selaimesta evästeet.
  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) henkilökunnan käytettävissä
    Bing Chat Enterprise mahdollistaa hakujen tekemisen turvallisesti. Chatit eivät tallennu, niitä ei käytetä tekoälyn kehittämiseen eikä Microsoftilla ole pääsyä chatteihin. Se tarjoaa näin ollen paremman tietosuojan ja tietoturvan.Tietosuojasyistä suosittelemme vahvasti käyttämään Bing Chat Enterprise -palvelua normaalin ChatGPT -palvelun sijaan. ChatGPT -palveluun syötetyt tiedot valuvat organisaation ulkopuolelle ja niitä käytetään tuotteen kehityksessä.Bing Chat Enterprise käyttää OpenAI:n GPT-4 -mallia, jonka lisäksi se tekee reaaliaikaisia internet-hakuja. Tuloksissa mukana myös lähdeviitteet.Pääset käyttämään palvelua Edge -selaimen Chat -kuvakkeesta, joka löytyy oikeasta yläkulmasta. Vaihtoehtoisesti voit mennä […]
  • Roskaposteista
    Muistutellaanpa jälleen, ettei kannata avata epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailla niissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä kirjoitusvirheiden määrä…

Helpdesk News

  • Zoom cloud recording glitches
    There have been vague glitches in Zoom's cloud recording for a few days now. Some of the zoom's cloud recordings don't reach Panopto. The service provider has been notified. The service provider's announcements can be followed here: https://status.nordu.netMore information from the service provider about the problem: Not all on-premise cloud recordings go through at the moment because NORDUnet does not receive the necessary metadata files (webhooks) from Zoom. We assume that the missing recordings will be transferred to the correct […]
  • Unwatched recordings will be moved to Panopto’s Recycle Bin on October 15, 2023
    MyFolder recordings that have not been viewed in the last twelve (12) months are automatically moved to the Panopto’s Recycle Bin.Recordings that are in folder structure and have not been viewed in two (2) years will be moved to Panopto’s Recycle Bin.Recordings moved to the Recycle Bin will be completely deleted after 90 days. After that, the recordings cannot be restored.You can recover recordings from Panopto’s Recycle Bin by choosing Recycle Bin from System menu in the Panopto.
  • Panopto login failure, fixed
    Panopto login currently fails. The matter has been reported to the service provider, the fault is currently being investigated.Update to the news: bug fixed. If it still doesn't work, you can try clearing cookies from the browser.
  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) available to staff
    Bing Chat Enterprise lets you search securely. Chats are not saved, they are not used for AI development and Microsoft does not have access to chats. It therefore provides better data protection and data security.For privacy reasons, we strongly recommend using Bing Chat Enterprise instead of the standard ChatGPT service. The data entered into ChatGPT flows outside the organization and is used in product development.Bing Chat Enterprise uses OpenAI's GPT-4 model and performs real-time Internet searches. The results also include […]
  • Spam emails
    This is a reminder for not to open any suspicious messages/attachments, or click the links within them. Even messages from colleagues cannot always be trusted since the sender information may be faked or account may have been breached.
» All news articles on the Elmo intranet (login required)

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

About this site

  • About cookies
  • Accessibility statement
  • Log in

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu