Skip to content
jamk
    • Suomi

Helpdesk and Instructions

Asiakastuki ja ohjeet
Primary Menu
  • To New Users
  • Remote access services
    • Eduroam – Wlan Roaming Service
    • Remote desktop connections and software
  • Username and password
    • Changing your password
    • Creating a password
    • Login problems?
    • User account locked -error message?
    • Username/password is not correct?
    • What is my username
  • Email services and Office365
    • How to configure email to mobile devices?
    • How to enable strong authentication (MFA)
    • Office-applications for Students and Staff
    • OneDrive -client in Jamk’s staff Windows 10 workstations
    • OneDrive at home computers and mobile devices
    • Quick guide to Office365-email
    • Phone not working. How to reset strong authentication settings?
    • Securemail
    • Spam/viruses/phishing
  • Office devices and classrooms
    • AV services
    • Exam-studio
    • OivaLocker – Device loan locker
    • Printing
    • USB memory sticks
    • Wireless WLAN-networks
  • ICT systems and software
    • Adobe Software
    • Default software on workstations
    • Home folder and network services
    • Home use licenses
    • How to start programs in Windows desktop
    • Microsoft Store Deployment
    • Web pages and homesites
  • ICT Services
  • Data protection and security
    • ICT Security guide for travelling staff
    • Jamk Network Usage Rules
    • Jamk’s privacy statements
28.05.2022

Malfunction in Moodle

We have detected a malfunction in Moodle’s automatic course removal system. As a result of this, also some of the active courses have been deleted.

The service provider is investigating the issue.

28.05.2022 at 16:57 | Author: | Posted in Current News Jamk Intranet, Current News Jamk OPI, Helpdesk-frontpage

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) henkilökunnan käytettävissä
    Bing Chat Enterprise mahdollistaa hakujen tekemisen turvallisesti. Chatit eivät tallennu, niitä ei käytetä tekoälyn kehittämiseen eikä Microsoftilla ole pääsyä chatteihin. Se tarjoaa näin ollen paremman tietosuojan ja tietoturvan.Tietosuojasyistä suosittelemme vahvasti käyttämään Bing Chat Enterprise -palvelua normaalin ChatGPT -palvelun sijaan. ChatGPT -palveluun syötetyt tiedot valuvat organisaation ulkopuolelle ja niitä käytetään tuotteen kehityksessä.Bing Chat Enterprise käyttää OpenAI:n GPT-4 -mallia, jonka lisäksi se tekee reaaliaikaisia internet-hakuja. Tuloksissa mukana myös lähdeviitteet.Pääset käyttämään palvelua Edge -selaimen Chat -kuvakkeesta, joka löytyy oikeasta yläkulmasta. Vaihtoehtoisesti voit mennä […]
  • Moodlen ja Panopton yhteistoiminnan häiriöt korjattu
    Moodlen ja Panopton yhteistoimintaan liittyvät häiriöt on saatu suurimmilta osin korjattua yhteistyössä järjestelmätoimittajan kanssa. Myös Moodlen panopto-lohko on palautettu käyttöön. Nyt myös Zoomin pilvitallenteet menevät oikein käyttäjän omaan henkilökohtaiseen kansioon Panopton puolella, sikäli kun käyttäjä on kertaalleen ollut panoptossa kirjautuneena.Mikäli huomaatte vielä jotain outoa toiminnoissa, tehkää tukipyytö jamkin helpdeskiin osoitteessa helpdesk.jamk.fi
  • Roskaposteista
    Muistutellaanpa jälleen, ettei kannata avata epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailla niissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä kirjoitusvirheiden määrä…

Helpdesk News

  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) available to staff
    Bing Chat Enterprise lets you search securely. Chats are not saved, they are not used for AI development and Microsoft does not have access to chats. It therefore provides better data protection and data security.For privacy reasons, we strongly recommend using Bing Chat Enterprise instead of the standard ChatGPT service. The data entered into ChatGPT flows outside the organization and is used in product development.Bing Chat Enterprise uses OpenAI's GPT-4 model and performs real-time Internet searches. The results also include […]
  • Moodle and Panopto collaboration issues fixed
    Most of the disturbances related to the cooperation between Moodle and Panopto have been fixed in cooperation with the system supplier. Moodle's panopto block has also been reinstated. Now also Zoom's cloud recordings go correctly to the user's own personal folder on Panopto's side, insofar as the user has been logged in to Panopto once.If you still notice something strange in the functions, please submit a support request to jamk's helpdesk at helpdesk.jamk.fi
  • Spam emails
    This is a reminder for not to open any suspicious messages/attachments, or click the links within them. Even messages from colleagues cannot always be trusted since the sender information may be faked or account may have been breached.
» All news articles on the Elmo intranet (login required)

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

About this site

  • About cookies
  • Accessibility statement
  • Log in

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu