Skip to content
jamk
    • Suomi

Helpdesk and Instructions

Asiakastuki ja ohjeet
Primary Menu
  • To New Users
  • Remote access services
    • Eduroam – Wlan Roaming Service
    • Remote desktop connections and software
  • Username and password
    • Changing your password
    • Creating a password
    • Login problems?
    • User account locked -error message?
    • Username/password is not correct?
    • What is my username
  • Email services and Office365
    • How to configure email to mobile devices?
    • How to enable strong authentication (MFA)
    • Office-applications for Students and Staff
    • OneDrive -client in Jamk’s staff Windows 10 workstations
    • OneDrive at home computers and mobile devices
    • Quick guide to Office365-email
    • Phone not working. How to reset strong authentication settings?
    • Securemail
    • Spam/viruses/phishing
  • Office devices and classrooms
    • AV services
    • Exam-studio
    • OivaLocker – Device loan locker
    • Printing
    • USB memory sticks
    • Wireless WLAN-networks
  • ICT systems and software
    • Adobe Software
    • Default software on workstations
    • Files, folders and Windows Explorer
    • Home folder and network services
    • Home use licenses
    • How to start programs in Windows desktop
    • Keyboard shortcuts
    • Microsoft Store Deployment
    • Social media services and tools
    • Web pages and homesites
  • ICT Services
  • Data protection and security
    • ICT Security guide for travelling staff
    • Jamk Network Usage Rules
    • Jamk’s privacy statements
01.04.2022

Mandatory strong authentication also to external users

There are few external user accounts (also called UFO accounts) in JAMK. After 11.4.2022 also these will be required to log in using strong authentication when logging in to any O365 services.

How to enable strong authentication

General information about strong authentication

01.04.2022 at 13:58 | Author: | Posted in Uncategorized

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Vikatila koskien Zoom Cloud-tallennusta / Funet Miitti Tallennus
    Vikatila koskien Funet Miitti Tallennus -palvelua. "Record to the Cloud" -tallenteet eivät päädy loppukäyttäjälle. Nordunetillä selvittelevät parhaillaan tallentuvatko ne nyt minnekään.Käyttäkää lokaalia tallennusta kunnes asia saadaan ratkaistua.Tilannetta voi seurata myös: https://status.nordu.net/ Päivitystä uutiseen: nähtävästi sen verran on selvinnyt että tallenteet eivät ole kokonaan kadonneet, joten ovat jälkikäteen palautettavissa tallenteen tekijöille. Mikäli et löydä tallennettasi, ole yhteydessä helpdeskiin.
  • M365-palveluissa häiriöitä - korjattu
    Microsoftin mukaan tämä ongelma on korjattu.---M365-palveluissa on havaittu toimintahäiriöitä maanantai-iltana 5.6 ja uudestaan tänään tiistaina 6.6. Ongelmat koskevat näkyvimmin Outlookin selainversiota, mutta myös muissa palveluissa voi olla havaittavissa jumittelua. Microsoft selvittää tilannetta.
  • Moodle päivittyy uuteen versioon 1.8.2023
    Jamkin Moodle päivitetään versioon 4.1. elokuun alussa. Moodle ei ole päivityksen vuoksi 1.8.2023 käytettävissä koko päivänä. Päivityksen myötä Moodlen käyttö selkeytyy sekä opettajan että opiskelijan näkymässä. Päivityksessä Moodlen työpöytä uudistuu ja näyttää tulevat määräajat ja tehtävät entistä selkeämmin. Kurssilla navigointi yksinkertaistuu ja kurssihaku monipuolistuu. Aktiviteetti- ja aineistoikonit uudistuvat ja niiden värit kertovat niiden toimintatavoista.
  • Roskaposteista
    Muistutellaanpa jälleen, ettei kannata avata epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailla niissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä kirjoitusvirheiden määrä…

Helpdesk News

  • Failure mode regarding Zoom Cloud recording / Funet Miitti Recording
    Failure mode regarding the Funet Miitti Storage service. "Record to the Cloud" recordings do not reach the end user. We are currently investigating whether they are now stored anywhere.Use local recording until the matter is resolved.The situation can also be monitored by: https://status.nordu.net/
  • Disruptions in M365 services
    M365 services have been experiencing issues on Monday evening 5.6 and again today, Tuesday 6.6. Microsoft is investigating the situation.
  • Moodle will be updated to the new version 1.8.2023
    Jamk's Moodle will be updated to version 4.1 at the beginning of August. Moodle will not be available on 1.8.2023 at all due to the update.With the update, the use of Moodle becomes clearer in both the teacher and the student view. In the update, Moodle's dashboard will be renewed and will show upcoming deadlines and assignments more clearly than before. Course navigation becomes clearer and course search more diverse. The activity and material icons will be renewed and their […]
  • Spam emails
    This is a reminder for not to open any suspicious messages/attachments, or click the links within them. Even messages from colleagues cannot always be trusted since the sender information may be faked or account may have been breached.
» All news articles on the Elmo intranet (login required)

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

About this site

  • About cookies
  • Accessibility statement
  • Log in

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu