Artikkeli-arkisto

Kaikki Helpdesk-artikkelit/uutiset:

JAMK:n internet yhteydessä on huoltokatko 13.12.2018 klo 00:00 - 06:00 välisenä aikana ...
Lue Lisää
Jyväskylässä Rajakadulla oli laajamittainen sähkökatko perjantaina 30.11. noin klo 16:30 - 17:00 välisenä aikana. Sähkökatkosta johtuen useita palveluita oli poissa ...
Lue Lisää
JAMK:n internet yhteyttä huolletaan maanantaina 26.11. klo 7:00. Huoltotyöt liittyvät viikon takaiseen isompaan katkokseen. Huoltotöistä aiheutuu arviolta minuutin-parin katkos yhteyksiin ...
Lue Lisää
Verkkoyhteys JAMKin ulkoverkkoon/verkosta ei toimi. Sisäiset yhteydet toimivat normaalisti. Vika alkoi noin klo 10:20. Päivitys: Kaapeli on poikki välillä Jyväskylä-Tampere ...
Lue Lisää
Moniviestin on pois käytöstä torstaina 15.11. klo 8:00-9:00 huoltokatkon vuoksi ...
Lue Lisää
Optimasta on 4.10. lähtenyt sähköposti-ilmoitus n.20 000 käyttäjälle. Viesti on aiheeton, eikä aiheuta toimenpiteitä. Massaviestin aiheutti inhimillinen erehdys ...
Lue Lisää
Muistutellaanpa taas että älkää avatko epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailko epäilyttävissä viesteissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä ...
Lue Lisää
Musiikin tilavaraus yhdistyy JAMKin tilavaraukseen – huoltokatko viikon 42 ajan Musiikin tilavaraus yhdistyy JAMKin tilavaraukseen, eikä järjestelmää voi käyttää viikon ...
Lue Lisää
Käyttökatko useissa palveluissa torstaina 16.8. klo 15.00 alkaen. Syy: Järjestelmäpäivityksiä useisiin palveluihin Laajuus: Katkos koskee suurinta osaa JAMKin ulkoverkkoon tarjottavista ...
Lue Lisää
Kesto: klo 9-16 Syy: Versiopäivitys Vaikutus: remote.jamk.fi ja sen kautta tarjottavat palvelut Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ...
Lue Lisää
Opiskelijan sähköisen ELMO-työpöydän Sähköisen asioinnin vimpaimessa on ongelmia. Sähköiset lomakkeet eivät toimi työpöydän kautta. Sähköiseen asiointiin tarkoitetut opiskelijalomakkeet löytyvät kootusti ELMO-intrasta ...
Lue Lisää
Funet huoltaa kuituverkkoa Tampere - Jyväskylä välillä keskiviikkona 11.07.2018 klo 00:00 - 06:00. Huoltokatkon aikana JAMK:n internet yhteydet ovat poikki ...
Lue Lisää
Verkkoyhteys JAMKin ulkoverkkoon/verkosta ei toimi. Sisäiset yhteydet toimivat normaalisti. Vika alkoi noin 7:15 to aamusta. Päivitys: Valokuitukaapeli on poikki välillä ...
Lue Lisää
Henkilökunnan Windows 10 -koneille on nyt saatavilla uusin versiopäivitys (Windows 10 version 1803 / April 2018 update). Voit käynnistää asennuksen ...
Lue Lisää
Huoltokatkopäivänä 14.6. klo 14-18 esiintyy lyhyitä katkoksia seuraavissa verkkopalveluissa: Kirjautuminen mm. Optima, Eduroam, Asio Salasananvaihto Halko IDM-järjestelmä ...
Lue Lisää
Reportronicin versiopäivitys 3.03.700 suoritetaan torstaina 14.6. klo 8:00-10:00. Päivitys kestää arviolta kaksi tuntia ja sen aikana Reportronic ei ole käytettävissä ...
Lue Lisää
Maanantaina 11.6 klo 9 lähtien suoritetaan huoltotoimenpiteitä JAMKin julkisille verkkosivuille. Katkoksen arvioitu kesto on 1-3h. Käyttökatko koskee jamk.fi -sivustoa, opinto-oppaita, ...
Lue Lisää
Torstai-illasta lähtien Outlook-sovellus on alkanut kyselemään lähes kaikilta käyttäjiltä salasanaa uudestaan ja uudestaan, eikä se sen vuoksi saa yhteyttä palvelimelle ...
Lue Lisää
Jyväskylän ammattikorkeakoulun langaton verkko on uudistettu. Vanha avoin ja salaamaton langaton verkko ("JAMK" ja "JAMK-N") poistuu käytöstä 13.6.2018. Jatkossa käytettävissä ...
Lue Lisää
Huoltokatko Elmossa 14.6. klo 9 - 12 Elmo siirretään uuteen palvelinympäristöön torstaina 14.6. Käyttökatko alkaa aamulla klo 9 ja sen ...
Lue Lisää
Jamkilla on otettu käyttöön Funet Zoom-verkkokokousjärjestelmä. Se korvaa Adobe Connectin kokonaan vuoden 2018 loppuun mennessä, koska Adobe Connect on osoittautunut ...
Lue Lisää
Uutta blogitekstiä luettavissa: Heil Himmel ja Donnerwetter ...
Lue Lisää
Muistathan luoda Webropol-kyselyt kirjautumissivulla (http://webropol.jamk.fi) olevien ohjeiden mukaisesti. Webropolissa on valmis kansiorakenne, johon omat kyselyt tulee luoda. Valitse ensin henkilöstön ...
Lue Lisää
Vanhat ja monin tavoin turvattomat pop3 -ja imap4 -sähköpostiprotokollat lakkaavat toimimasta JAMKin O365-palvelussa 1.5.2018. Käytännössä kaikki nykyaikaiset päätelaitteet postisovelluksineen tukevat ...
Lue Lisää
Helsingin Uusyrityskeskuksen ylläpitämään Liiketoimintasuunnitelma.com -palveluun on tehty tietomurto, jonka seurauksena noin 130 000 käyttäjätunnusta ja salasanaa on päätynyt vääriin käsiin. Sinun ...
Lue Lisää
Microsoft ilmoitti, että se valmistelee O365-postilaatikoiden käyttämiseen tarkoitettujen vanhojen OWA for iPhone, iPad and Android -sovellusten tuen lopettamista. Sovellukset katoavat ...
Lue Lisää
Preview-tilassa ollut Office Mix -palvelu päättyy 1.5.2018. Office Mix Preview -sovellus on auttanut käyttäjiä luomaan ja jakamaan esitystensä vuorovaikutteisia verkkotallenteita ...
Lue Lisää
JAMKin kuukausittaiset huoltokatkopäivät/ajat vuonna 2018: to 14.6 to 13.7 to 16.8 to 13.9 to 11.10 to 15.11 to 13.12 Näinä ...
Lue Lisää
Tänä aikana ICT-palvelut tavoittaa puhelimella tai chatin välityksellä. Vahtimestarit tavoittaa heidän omasta puhelinnumerosta. Pahoittelemme huoltokatkosta aiheutuvaa haittaa ...
Lue Lisää
AVOP-kyselyssä saattaa ilmetä häiriöitä aikavälillä to 1.2. klo 16.30 – ti 6.2. klo 08.00 järjestelmään tehtävien huolto- ja päivitystöiden vuoksi ...
Lue Lisää
Webropol-kyselyjärjestelmässä on ilmennyt aika ajoin hidastelua ja tällä hetkellä palvelu ei toimi lainkaan. Kyse on ulkopuolisen toimittajan palvelusta, eikä JAMKin ...
Lue Lisää
Opiskelijalla ja henkilökunnalla on ollut oletuksena oikeudet julkaista Moniviestimeen henkilökohtaisia videoita, jotka ovat säilyneet Moniviestimessä 180 päivän ajan. Videot eivät kuitenkaan ...
Lue Lisää
JAMKissa jo vuosien ajan käytetyn Vetuma-palvelun (Verkkotunnistus -ja maksaminen) verkkopankkikirjautuminen on päivitetty vuodenvaihteessa käyttämään kansallisen suomi.fi -palvelun verkkopankkikirjautumista. HUOM! Käyttäjien ...
Lue Lisää
Microsoftin selvitys asiasta: --------- Title: Yammer sign-in and performance issue User Impact: Users may observe that the Yammer Activity Stream ...
Lue Lisää
Optima-palvelimella huoltokatko perjantaina 29.12.2017 klo 6:00 - 8:00 välisenä aikana. Huoltotöistä johtuen palvelussa voi esiintyä katkoja ...
Lue Lisää
Suurin osa ICT-palvelujen henkilöstöstä viettää lomiaan viikolla 52. Helpdesk-palvelut toimivat rajoitetusti. Pyydämme jättämään palvelupyynnöt ensisijaisesti helpdesk.jamk.fi -järjestelmän kautta. Rentouttavaa Joulun ...
Lue Lisää
Sähköpostin jakelulistat on nyt siirretty henkilöstön osalta O365:een. Muutoksen myötä jakelulistojen ylläpito onnistuu jatkossa kullekin jakelulistalle määritellyn "omistajan/vastuuhenkilön" toimesta Outlookin ...
Lue Lisää
Syy: Verkkolaitteen tietoturvapäivitys Arvioitu kesto: 30 minuuttia Laajuus: Katkos koskee suurinta osaa JAMKin ulkoverkkoon tarjottavista palveluista mm. Elmo, www-sivustot ja ...
Lue Lisää
JAMKin tilavarausjärjestelmään pääsee perjantaista 8.12. alkaen ainoastaan kirjautumalla joko henkilökunnan tai opiskelijan tunnuksilla. Tilavarauskalenteri on vain tilavaraustietoja varten, ja sieltä ...
Lue Lisää
O365:n Outlookissa on ominaisuus nimeltä Järjestelty postilaatikko/Focused Inbox (aiemmin: Tarpeettomat/Clutter). Ominaisuuden tarkoitus on päätellä mm. käyttäjän käyttötottumuksista mitkä viestit ovat ...
Lue Lisää
JAMKin tilavarausjärjestelmän varaustietojen näkymiseen on tehty muutoksia, tarkemmat lisätiedot intrassa. Henkilökunta Opiskelijat ...
Lue Lisää
Moniviestimen "vanhentuneet videot" poistetaan 12.1.2018 (vanhentuneella tarkoitetaan videoita, joiden julkaisuaika on päättynyt, jolloin ne eivät ole enää julkisesti katsottavissa). Mikäli ...
Lue Lisää
Asiaa selvitellään. Edit 1.11.2017 klo 11:59 Vika korjattu. Tilanne aiheutui teknisestä vikatilanteesta tietokannassa, joka yhdessä suuren kuormituksen kanssa aiheutti Asio-palveluiden ...
Lue Lisää
Funet huoltaa kuituverkkoa Tampere - Jyväskylä välillä perjantaina 27.10.2017 klo 01:00 - 07:00. Huoltokatkon aikana JAMK:n internet yhteydet ovat poikki ...
Lue Lisää
Syy: Järjestelmään tehtävät päivitykset Arvioitu kesto: 5 tuntia Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. --- Päivitys klo 13.25 Palvelut käytettävissä normaalisti ...
Lue Lisää
Syy: Verkkolaitteen päivitys Arvioitu kesto: 30 minuuttia Laajuus: Katkos koskee suurinta osaa JAMKin ulkoverkkoon tarjottavista palveluista mm. Elmo, www-sivustot ja ...
Lue Lisää
JAMKin tietojärjestelmien huoltokatkopäivänä 14.9.2017 käyttökatkoksia luvassa ainakin seuraavissa palveluissa: ASIO: Kaikki Asio-palvelut poissa käytöstä klo 16-18. ELMO: Kaikki Asio-järjestelmän tietoja ...
Lue Lisää
JAMKissa on siirrytty myös tulostuskrediittien osalta digiaikaan, eli lisäkrediittejä voi ostaa jatkossa sähköisesti kirjautumalla omalla tunnuksella tulostushallintapalveluun ja ostamalla tilille ...
Lue Lisää
JAMK:n Funet yhteyksiä huolletaan 24.8.2017 klo 6:30-7:30. Huoltokatkon aikana voi esiintyä lyhyitä katkoksia Funet/Internet yhteyksissä ...
Lue Lisää
Syy: Järjestelmään tehtävät päivitykset Arvioitu kesto: n. 2 tuntia Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa ...
Lue Lisää
Eduroam on kansainvälinen langaton WLAN-verkkovierailupalvelu. Monissa korkeakouluissa on tarjolla eduroam -niminen WLAN verkko, johon voi nyt kirjautua JAMKin käyttäjätunnuksella. Verkkoon ...
Lue Lisää
Elmo-palveluun tehdään järjestelmäpäivitys 27.6, jonka aikana sen käyttö ei ole mahdollista. Huoltokatko alkaa tiistaina 27.6. klo 8.00 ja päättyy aikaisintaan ...
Lue Lisää
Microsoft O365-ympäristössä on laaja vikatilanne, joka estää käytännössä kaikkien O365-palveluiden käytön. Useat eri organisaatiot ovat raportoineet ongelmasta. Vielä on epäselvää ...
Lue Lisää
Firefox-selaimella Microsoftin palveluita käytettäessä saattaa vastaan tulla alla näkyvä ilmoitus sertifikaattivirheestä. Vika on Microsoftin ja/tai Firefoxin päässä, eikä JAMKin ICT-palveluilla ...
Lue Lisää
Tänä aikana ICT-palvelut tavoittaa puhelimella tai chatin välityksellä. Vahtimestarit tavoittaa heidän omasta puhelinnumerosta. Päivitys klo 12.20 Palvelu käytössä normaalisti ...
Lue Lisää
Aamupäivän aikana useat käyttäjät ovat raportoineet ongelmista postilaatikon kanssa. Vika ei koske kaikkia käyttäjiä ja oireetkin vaihtelevat. Joillakin Outlook ei ...
Lue Lisää
JAMKin internet-yhteydessä on havaittu jälleen ongelma. Vika liittyy samaan kuin 25.4. ja 26.4. klo 10:00 tapahtuneisiin katkoihin, eli aiheuttajana on ...
Lue Lisää
Katkokset internet yhteyksistä johtuivat laiteviasta. Vika toistaiseksi korjattu ...
Lue Lisää
Etäkäyttöpalvelut on päivitetty uusimpaan versioon ja etäyhteysprofiili pitää luoda uudelleen Citrix Receiver -ohjelmistoihin. Etäkäyttö www-selaimella osoitteeesta https://remote.jamk.fi Toimenpiteitä ei tarvita ...
Lue Lisää
Päivityksessä otetaan käyttöön uusin versio ja ulkoasu tulee päivittymään samalla. Muutoksesta saattaa aiheutua palveluihin muutama lyhyt katko päivän aikana ...
Lue Lisää
Internet-yhteys on poikki JAMKista riippumattomista syistä. Vika alkoi 28.2 klo 16:02. Kyseessä on ilmeisesti operaattorin runkoverkon valokuituyhteyden fyysinen vika. Katkoksen ...
Lue Lisää
Asianhallinnan (Tweb) kokopäivän kestävä huoltokatko torstaina 16.2. Huoltokatkon aikana päivitetään sekä asianhallintaa että siihen liittyvää rajapintaa. Katkon aikana Asioiden avaaminen, ...
Lue Lisää
Torstaina 12.1. klo 14:00 - 18:00 välisenä aikana katkoja seuraavissa palveluissa Tilanvaraus Lyhytkurssi JAMKO jäsenrekisteri Vetuma -  salasanan vaihtopalvelu ...
Lue Lisää
JAMKin kuukausittaiset huoltokatkopäivät/ajat vuonna 2017: to 15.6 to 13.7 to 10.8 to 14.9 to 12.10 to 16.11 to 14.12 Näinä ...
Lue Lisää
Historia toistaa ikävästi itseään, sillä Microsoftin tukipalvelu teki Skype-ongelman selvityksen yhteydessä jälleen uusia muutoksia O365:n kirjautumispalveluun ja sen johdosta tilanne ...
Lue Lisää
Microsoftin tukipalvelu teki Skype-ongelman selvityksen yhteydessä muutoksia kirjautumispalveluun ja sen johdosta tilanne on nyt sellainen, etteivät opiskelijat pääse tällä hetkellä ...
Lue Lisää
JAMK:n yleiskäyttöisen Linux/Unix palvelimen (batman.jamk.fi) toiminta päättyy 1.2.2017. Palvelu on aloittanut toimintansa vuonna 1996, Jyväskylän Teknillisen Oppilaitoksen opiskelijoiden ja henkilökunnan ...
Lue Lisää
Office365:n Skype-kirjautumisissa on havaittu ongelmia viime päivinä satunnaisesti ja satunnaisten opiskelijatunnusten kohdalla. Vika ei koske kaikkia käyttäjiä, eikä siitä kärsiviäkään ...
Lue Lisää
Alunperin 8.-9.12. suunniteltu huoltokatkos on siirretty, uudet ajat ovat: su 18.12.2016 klo 14 asti Moniviestin toimii normaalisti klo 14 eteenpäin ...
Lue Lisää
JAMKin CRM-järjestelmän käyttäjien postilaatikoihin tuli tänään iltapäivällä järjestelmän sisäinen testiviesti, joka saattoi aiheuttaa hämmennystä. Kyse ei ollut viruksesta, vaan järjestelmän ...
Lue Lisää
Kuituverkon huoltotyö välillä Jyväskylä - Tampere. Arvioitu katkon maksimipituus on 4 tuntia. Huolto alkaa: 08.12.2016 18:00 Huolto päättyy: 09.12.2016 06:00 ...
Lue Lisää
Optiman käytössä on ilmennyt hitautta, etenkin aamupäivisin. Tämä johtuu Optiman kuormitusongelmista. Tilannetta pyritään korjaamaan pikaisesti torstaiaamuna 17.11. klo 7.00-8.00 välillä, ...
Lue Lisää
Jyväskylä - Tampere välistä kuituverkkoa huolletaan 23.11.2016 klo 00:01 - 08:00 välisenä aikana. Huoltotyö aiheuttaa katkoksia JAMK:n Funet/Internet yhteydessä ...
Lue Lisää
Keskiviikoksi 30.11.2016 ilmoitetty huoltokatko siirtyy alkuvuoteen 2017. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan lähemmin. ********* Huoltokatkon aikana päivitetään sekä asianhallintaa että siihen liittyvää ...
Lue Lisää
ESS-järjestelmä ei tällä hetkellä lähetä esimiehille tai alaisille sähköpostia. Ongelmaa tutkitaan. Päivitys: Ongelma on nyt korjattu ja ESS:n viestit liikkuvat ...
Lue Lisää
JAMKin postijärjestelmässä on otettu normaalin skannauksen/suodatuksen lisäksi käyttöön kiellettyjen liitteiden lista. Mikäli saapuvassa viestissä on liitteenä yksi tai useampi listalla ...
Lue Lisää
Mobiilitulostus ei tällä hetkellä toimi. Vikaa selvitetään. Päivitys: Vika korjattu ...
Lue Lisää
Tilavarausjärjestelmässä ja JAMKOn jäsenrekisterissä on keskiviikkona 2.11. klo 8.30-10.30 huoltokatko, jolloin muutokset varauksiin ja jäsenrekisterin tietoihin eivät tallennu. Pahoittelut häiriöstä ...
Lue Lisää
Huoltokatko on ohi ja järjestelmä toimii normaalisti. Vaikutukset: - salasanojen vaihdot eivät välity eri järjestelmien välillä (jäävät jonoon odottamaan) - ...
Lue Lisää
Syy: Verkkolaitteen päivitys Arvioitu kesto: 15 minuuttia Laajuus: Katkos koskee suurinta osaa JAMKin palveluista mm. Elmo ja www-sivustot ---- Päivitys ...
Lue Lisää
Palveluntarjoaja CSC selvittää ongelmaa. -------- Päivitys 12.10. klo 9:55: Ongelma korjattu ...
Lue Lisää
Henkilökunnan Windows 10 -koneille on laitettu jakoon päivitys uusimpaan Windows 10 -versioon. Asennustoimenpiteet 1) Käynnistä Software Center -ohjelma työpöydältä 2) ...
Lue Lisää
Office365:n käyttöliittymän päänäkymän kielen vaihtaminen ei tällä hetkellä ole mahdollista kuin ylläpidon toimesta. Mm. Outlookin ja muutamien muiden O365-sovellusten kielisyyttä ...
Lue Lisää
Webropoliin on viikonlopun päivitysten yhteydessä tullut kirjautumisongelma ja järjestelmään kirjautuminen ei pääosin tällä hetkellä toimi. Järjestelmän toimittaja Webropol Oy korjaa ...
Lue Lisää
Henkilökunnan postilaatikoita siirretään Office365:een parasta aikaa. Siirrot tapahtuvat taustalla omaan verkkaiseen tahtiinsa seuraavien viikkojen aikana ja käyttäjät saavat omaan postilaatikkoonsa ...
Lue Lisää
Elmo-intran sisällön päivittymisessä on havaittu ongelmia. Esimerkiksi uudet ja muokatut uutiset eivät välttämättä nouse Elmo-viralliset ja Elmo-nopeat uutiskanaviin. Ongelman syytä ...
Lue Lisää
Projektihenkilöstölle, erityisesti projektipäälliköille ja –sihteereille järjestetään asianhallinnan koulutus 6.9.2016 klo 14.00-15.30.  Projektilaskennan ohjeistuksen mukaisesti projektien ja hankkeiden tulee tallentaa projektiasiakirjansa myös ...
Lue Lisää
Elmo työpöydällä olevat Elmo-intraan ja Elmo-työtiloihin viittaavat vimpaimet eivät toimi. Intraan (intra.jamk.fi) ja työtiloihin (teams.jamk.fi) pääsee sisälle suorilla osoitteilla. Vika ...
Lue Lisää
JAMKin Office365-kirjautuminen ei ole viallisen salaussertifikaatin vuoksi hetkellisesti toiminnassa. Vikaa korjataan parasta aikaa. Pahoittelut häiriöstä. ICT-Palvelut Päivitys klo 22:35 Vika ...
Lue Lisää
Tämä muutos koskee opiskelijoita ja niitä henkilökunnan tunnuksia, jotka on siirretty Office 365 -pilvipalveluun. Mikäli olet luonut Skype -kokouksen ennen ...
Lue Lisää
Aiemmin havaittu ongelma Optimassa olevien tiedostojen (Word, Excel, PowerPoint...) muokkaamisessa on korjattu ...
Lue Lisää
JAMKin kuukausittaiset huoltokatkopäivät/ajat vuonna 2016 ovat: to 11.8 to 15.9 to 13.10 to 10.11 to 15.12 Näinä päivinä kaikissa JAMKin ...
Lue Lisää
Uusi opiskelija, ihmetyttääkö mikä on tunnuksesi JAMKin verkkopalveluihin? Ratkaisu löytyy täältä: Mikä on käyttäjätunnukseni? ...
Lue Lisää
Henkilökunnan postit ovat tähän saakka sijainneet JAMKin omassa Exchange-postijärjestelmässä. Syksyllä 2016 ne siirretään Microsoftin Office365-pilvipalveluun. Office365 (tai "O365") on useimmille ...
Lue Lisää
Henkilökunnan osalta JAMKissa siirrytään Windows 10 -käyttöjärjestelmään syyslukukauden alkuun mennessä. Päivitys on kuitenkin suositeltavaa jo tehdä hyvissä ajoin ennen kesälomia, jotta ...
Lue Lisää
Optiman kirjautuminen ei toimi tällä hetkellä. Ongelmaa selvitetään. Päivitys klo 11.50: Vika on korjattu ja järjestelmä toimii normaalisti ...
Lue Lisää
Microsoft on julkaissut uuden Office -version syksyllä 2015 ja se otetaan käyttöön JAMKissa syksyyn 2016 mennessä. Ulkoasu ja toiminnallisuudet eivät ...
Lue Lisää
Päivitys 30.3. klo 19.00: Ohjelmistotoimittaja on päivittänyt sertifikaatin ja Optima toimii normaalisti. ------ Optiman sisäisen-Java sovelluksen sertifikaatti on mennyt vanhaksi ...
Lue Lisää
Moniviestin-palvelussa on ongelma, joka estää sen käytön tällä hetkellä. Palvelu ei ole JAMKin ICT-palveluiden ylläpidossa, joten meidän toimesta asialle ei ...
Lue Lisää
Halko-järjestelmän hallinnassa olevat jaetut postilaatikot ovat voimassa maksimissaan kaksi vuotta kerrallaan. Järjestelmän käyttöönotosta tulee 8.4.2016 kuluneeksi kaksi vuotta, joten iso ...
Lue Lisää
Sähköpostitse lähetettävien roskapostien ja haittaohjelmien määrä on lisääntynyt ja niistä on tullut teknisesti aiempaa vaikeammin havaittavia. Tämän vuoksi JAMKin postijärjestelmän ...
Lue Lisää
Optiman kirjautuminen ei toimi tällä hetkellä. Ongelmaa selvitetään. Päivitys 27.2 klo 7.30 Vika on nyt korjattu. Pahoittelut häiriöstä ...
Lue Lisää
Muutamille käyttäjille on tullut sähköpostin liitteenä virusskannauksen ohi haittaohjelmia, jotka pyrkivät salaamaan kaikki tiedostot/hakemistot, jonne käyttäjällä on oikeudet. Tiedostojen salausta ...
Lue Lisää
Elmon ja tilanvarauksen välisessä tiedonsiirtorajapinnassa on tällä hetkellä ongelma, jonka seurauksena lukujärjestystiedot eivät tällä hetkellä näy Elmossa. Pyritään korjaamaan tilanne ...
Lue Lisää
Internet-yhteys on poikki JAMKista riippumattomista syistä. Kyseessä on ilmeisesti operaattorin valokuituyhteyden fyysinen vika. Katkoksen kestosta ei ole tässä vaiheessa tarkempaa ...
Lue Lisää
Tänään on ollut Adobe Connect Pro:n haka-kirjautumisen kanssa ongelmia. Kirjautuminen näyttää toimivan parhaiten kun kirjautuu suoraan huoneen osoitteeseen. Myös joidenkin ...
Lue Lisää
Optima-palveluun tehdään ohjelmistopäivitys torstaina 11.2.2016 klo 16 alkaen. Palvelussa on tuolloin käyttökatko, joka kestää enintään 2 tuntia. Tarkempia tietoja ohjelmistotoimittajan ...
Lue Lisää
Tänään 3.2.klo 21.30 alkaen tehdään v9.4-päivitys (+muita korjaustoimenpiteitä) Funetin ylläpitämään Adobe Connect Pro -palveluun. Palvelu ei ole käytettävissä päivityksen aikana ...
Lue Lisää
Apple vaihdattaa sähköiskun/palovaaran vuoksi suuren osan vuosien 2003 ja 2015 välillä Mac-koneiden ja joidenkin iOS-laitteiden mukana toimitetuista latureista. Toimenpiteen piiriin ...
Lue Lisää
Funetin/CSC:n ylläpitämässä Adobe Connect Pro -ympäristössä on vikatilanne, joka estää palvelun käytön. Palvelussa on ollut muitakin ongelmia muutaman viime viikon ...
Lue Lisää
Uusi ja uljas helpdesk-sivusto on julkaistu. Uusitussa versiossa on keskitytty sekä ulkoasun piristämiseen, että käytettävyyden lisäämiseen. Sivusto on pyritty suunnittelemaan ...
Lue Lisää
Torstaina 14.1. klo 16-19 päivitetään JAMKin kirjautumispalveluja. Tämä aiheuttaa käyttökatkon useiden järjestelmien käyttöön mm. Optima, Asio, ConnectPro. Käyttökatko voi olla ...
Lue Lisää
ELMO- työpöydällä olevat Sähköinen asiointi -vimpain sekä vapaavalintaiset Asianhallinnan valmishaku -vimpaimet eivät toimi 8.1. asianhallinnan rajapintapäivityksen vuoksi. Samainen rajapintapäivitys vaikuttaa myös asiakirjojen ...
Lue Lisää
HALKO-käyttöoikeuksien hallintajärjestelmässä on päivityksestä aiheutuvia käyttökatkoja torstaina ja perjantaina 7-8.1. Tästä johtuen katkoksia esiintyy: - salasanan vaihdon välittymisessä järjestelmien välillä ...
Lue Lisää
Kun asiakirjan käsittely päättyy ja siihen ei tehdä enää muutoksia, se on hyväksytty ja/tai allekirjoitettu, merkitään se valmiiksi. Vuoden 2014 ...
Lue Lisää
Joulupukin reki kolhaisi viikonloppuisella ennakkomatkallaan Asio-palvelinta ja se on hetkellisesti pois käytöstä. Ongelmaa korjataan parhaillaan. Pahoittelut häiriöstä. JAMK ICT-Palvelut Päivitys: ...
Lue Lisää
1.1.2016 alkaen kaikille opiskelijoille myönnetään 6 eurolla tulostuskrediittejä (+ mahdolliset jo ostetut lisäkrediitit) opiskelun ajaksi. 1 A4-kokoinen mustavalkosivu maksaa 3snt, ...
Lue Lisää
Huoltokatkopäivänä 10.12 päivitetään mm. henkilökunnan Exchange-postijärjestelmää ja siitä aiheutuu illan mittaan muutamia satunnaisia katkoksia palvelun käyttöön. Pahoittelut häiriöstä. JAMK ICT-Palvelut ...
Lue Lisää
Microsoftin O365-palvelu ei ole tällä hetkellä käytettävissä. Vika on palveluntarjoajan päässä, eli JAMKin ICT-palvelut ei voi vaikuttaa tilanteeseen. Tarkempia tietoja ...
Lue Lisää
Helpdeskin tikettijärjestelmässä ilmenneen ongelman vuoksi sellaiset tapaukset, joihin käyttäjä on täydentänyt myöhemmin jotain lisätietoja, ovat jääneet taustalla jumiin, eikä niitä ...
Lue Lisää
Yammerin käynnistyskuvake on hävinnyt useilta (mahdollisesti kaikilta) O365-palvelun käyttäjiltä. Muutosta ei ole aiheutettu JAMKin ICT-palveluiden toimesta, eli kyse on jonkinlaisesta ...
Lue Lisää
Henkilökunnan Exchange/Outlook sähköpostijärjestelmä lopetti vastaamasta osalle käyttäjiä perjantaina 6.11. n. klo 13. Ongelma saatiin korjattua n. klo 13.10. Ongelman alkuperäistä ...
Lue Lisää
JAMK ICT-palveluiden IT-tuki on tavoitettavissa arkisin ma-pe aamulla klo 7:45 alkaen, ja illalla kello 17 saakka. Viikoilla 51-1 ei ole ...
Lue Lisää
Päivitys klo 21.37 Ongelman syyksi paljastui viallinen Office -päivitys. Korjaus on laitettu jakoon kaikille työasemille ja synkronoinnin pitäisi korjaantua automaattisesti ...
Lue Lisää
Yhdeltä JAMKin henkilökunnan työasemalta on löytynyt virustorjunnan ohittava haittaohjelma, joka on lähettänyt itsestään kopioita edelleen muille käyttäjille sähköpostin välityksellä. Viestit ...
Lue Lisää
Useat käyttäjät ovat raportoineet ongelmista Office365:n kautta jaettujen dokumenttien/tiedostojen käyttämisessä. Ongelmat ovat koskeneet joko puuttuvia sähköpostiviestejä tehdyistä jaoista, tai ylipäätään ...
Lue Lisää
Tiistaina 23.9 paljastui Elmossa ongelma, jonka seurauksena lukujärjestystiedot eivät näkyneet Elmo-kalentereissa lainkaan. Vika aiheutui tilanvarausjärjestelmään samana päivänä tehdyistä versiopäivityksistä ja ongelma on ...
Lue Lisää
Muutamat opiskelijat ovat ilmoittaneet, että heidän tunnuksillaan osa Office365-sovelluksista on tilassa "Määritetään...", jolloin niiden ikoni on harmaana, eikä ko. sovelluksia/ominaisuuksia ...
Lue Lisää
Opiskelijan Elmo-kalenterissa olevissa tiedoissa on ilmennyt lukuvuoden alussa ongelmia, esim. paikkatiedoissa on ollut virheellisyyksiä eivätkä kaikki opetustunnit ole nousseet tilavarausjärjestelmästä ...
Lue Lisää
Uusimman Adobe Acrobat -version asennus Windows 7 -koneille aloitetaan tiistaina 25.8. Windows 10 -koneissa uusi versio on jo käytössä. Uuden ...
Lue Lisää
Jyväskylän Ammattikorkeakoulu tarjoaa MS oppilaitossopimuksen myötä opiskelijoilleen ilmaisen Windows 10 Education -lisenssin. Tilaus tehdään omalla verkkotunnuksella yhteistyökumppanin verkkokaupasta osoitteesta http://jamk.onthehub.com ...
Lue Lisää
Asian- ja asiakirjahallintaan (Tweb) laadittavissa asiakirjoissa ja asioiden otsikoissa käytetään yksikköä tai tukipalvelua yksilöivää loppumerkintää. Ko merkintä helpottaa mm. asioiden ja ...
Lue Lisää
Funet-siirtoverkkoa huolletaan 11.8. klo 00-06. Tästä aiheutuu katkos JAMKin internet yhteyksiin. JAMKin verkkopalvelut eivät toimi talon ulkopuolelta. Katkos voi olla ...
Lue Lisää
Aika: n. klo 15.15 - 16.30 Vaikutusalue: Rajakadun henkilökunnan työasemat Syy: Verkkolaitevika ...
Lue Lisää
Verkkolaiteviasta johtuen yhteydet eivät toimineet rajakadun henkilökunnan verkossa. Ongelma saatiin korjattua klo 10.20 ...
Lue Lisää
7.7-10.7 välillä luotujen uusien opiskelijatunnusten kanssa oli ongelmia IDM-järjestelmässä, joka käsittelee automaattisesti luontiprosessiin liittyvät tapahtumat taustalla. Tunnuksia ei oltu luotu ...
Lue Lisää
Huoltokatkon aikana ei ole mahdollista tehdä uusi IT-palvelupyyntöjä tai vikailmoituksia. Katkos koskee myös tilapalveluiden vikailmoituksia. Huoltokatkon arvioitu kesto n. 3 ...
Lue Lisää
jamk.fi ja opinto-oppaat.jamk.fi-sivustoilla on suunniteltu huoltokatko tiistaina 30.6. klo 8.00 alkaen. Katkon kestoa ei voida arvioida etukäteen. Tiedotamme tilanteesta mm ...
Lue Lisää
Microsoft julkaisee uuden Windows 10 käyttöjärjestelmän 29 heinäkuuta. Käyttöönotto JAMKissa Opiskelijakoneita aloitetaan päivittämään elokuusta alkaen. Tarkoitus on, että suurin osa ...
Lue Lisää
Tietojärjestelmäpalveluiden suunnitellusta kuukausittaisesta huoltokatkosta johtuen, torstaina 11.6. klo 15:00 - 18:00 välisenä aikana esiintyy katkoja mm. seuraavissa järjestelmissä: JAMKin verkkosivut ...
Lue Lisää
​Osalla työntekijöistä on ollut ongelmia ESS-järjestelmään kirjautumisessa. Vian syytä ja korjausmenetelmää selvitellään. Järjestelmä on JKL Kaupungin ylläpitämä, joten meillä ei ...
Lue Lisää
Jamkin Avoimet oppimateriaalit, blogiympäristö ja verkkolehtien alustana oleva Wordpress-ympäristö on päivitetty versioon 4.2.1. Päivitys ei vaikuta palveluiden ulkoasuun tai toiminnallisuuksiin. Ota ongelmatilanteissa yhteyttä Helpdeskiin (helpdesk.jamk.fi) ...
Lue Lisää
Kuten aiemmin jo tiedotettiin, Lync-pikaviesti/videoneuvottelusovelluksen nimi tulee muuttumaan. Sovelluksen nimi on jatkossa "Skype for Business". JAMKissa muutos tapahtuu viikolla 16 ...
Lue Lisää
Johtuen jaettujen postilaatikoiden näkyvyysongelmien selvittämisestä, on järjestelmien välisiä yhteyksiä jouduttu väliaikaisesti katkaisemaan. http://oppimateriaalit.jamk.fi/helpdesk/2015/04/07/ongelmia-jaettujen-postilaatkoiden-oikeuksissa/ Tästä aiheutuu mm. se,  että uusia käyttäjätunnuksia ...
Lue Lisää
Oikeudet on nyt korjattu. Ongelman syy oli jo vuosi sitten tehty virhe Halko IdM järjestelmän ohjelmistotoimittajan koodissa. Virhe tuli esiin ...
Lue Lisää
Elmo-palveluun tehtiin perjantaina 10.4. päivitys. Ilmoitus koskee seuraavia palveluja: • Elmo-työpöytä • Elmo-intra (henkilökunta ja opiskelijaintrat) • Elmo-työtilat • Elmo-haku • MyElmo-profiilisivu Päivityksen jälkeen Elmossa on ...
Lue Lisää
Muutamat huolestuneet käyttäjät ovat ilmoittaneet saaneensa sähköpostiviestejä JAMKin nimissä Yammer.comista. Ilmoituksessa kerrotaan Yammer-tunnuksen aktivoinnista ja pyydetään viemään aktivointiprosessi loppuun. Tällä ...
Lue Lisää
Päivitys klo 10:25 Vika on löytynyt ja korjattu palvelinpäästä. Jaetut postilaatikot alkavat toimia Outlook -sähköpostiohjelman uudelleen käynnistyksen jälkeen. ------------------ Henkilökunnan ...
Lue Lisää
Microsoftin tietoturvapäivitysten jälkeen on ilmennyt ongelma, joka estää kirjautumisen kaikkiin Office365-palveluihin JAMKin sisäverkon ulkopuolelta. Ongelma ilmenee niin, että käyttäjä saa ...
Lue Lisää
Jälleen näyttää olevan jonkinlainen aktiivisempi huijausviestien aalto meneillään. Automatiikka ei kaikkia viestejä kykene luotettavasti suodattamaan, joten muistakaa olla tarkkana. Tällä ...
Lue Lisää
Julkisuudessa on ollut viime viikkojen aikana kovasti puhetta kuinka jotkut organisaatiot ovat kieltäneet ja/tai jopa estäneet Outlookin uusien mobiiliversioiden (Outlook ...
Lue Lisää
Elmo-palveluun tehdään hiihtolomaviikolla laaja järjestelmäpäivitys, jonka aikana sen käyttö ei ole mahdollista. Huoltokatko alkaa maanantaina 23.2. klo 8.00 ja päättyy ...
Lue Lisää
Henkilökunnan postijärjestelmässä on havaittu Microsoftin tietoturvapäivitysten asentamisen jälkeen ongelma, joka estää joidenkin käyttäjien kirjautumisen. Tilannetta selvitellään. Päivitys klo. 8:50 Ongelma ...
Lue Lisää
JAMK tarjoaa Office-sovellukset nyt myös henkilökunnan kotikoneille ja muille päätelaitteille maksutta. Office-paketti on nimeltään Office 365 ProPlus ja se sisältää ...
Lue Lisää
JAMKin kuukausittaiset huoltokatkopäivät/ajat vuonna 2015 ovat: to 12.2 to 12.3 to 16.4 to 14.5 to 11.6 to 16.7 to 13.8 ...
Lue Lisää
Viime aikoina on esiintynyt huijausviestejä, jotka näyttävät olevan kutsuja johonkin pilvipalveluun vastaanottajan tuntemalta henkilöltä. Viesteissä yritetään huijata vastaanottajaa luovuttamaan osoitekirjansa ...
Lue Lisää
JAMKin blogipalvelu kokee ulkoasun päivityksen keskiviikkona 17.12.2014 kun vanhan ulkoasuvalikoiman rinnalle tuodaan JAMK.fi -ulkoasua mukaileva uusi ulkoasu. Päivityksen jälkeen käyttäjä ...
Lue Lisää
Hekilökunnan käyttämässä Travel-matkustuksenhallintajärjestelmässä on ohjelmistopäivityksen jäljiltä havaittu ongelma, joka ilmenee niin, että sivun lataus ei välttämättä onnistu ensimmäisellä yrityksellä. Järjestelmä ...
Lue Lisää
Suunnitellusta kuukausittaisesta huoltokatkosta johtuen, torstaina 11.12. klo 16:00 - 18:00 välisenä aikana esiintyy katkoja mm. seuraavissa järjestelmissä: HAKA-kirjautuminen (mm. Optima) ...
Lue Lisää
Jatkossa opiskelijoiden käytettävissä on koko Office 365 Proplus -paketti (Word, Excel jne) myös etäkäyttöpalvelimilla. Aiemmin Microsoftin lisenssiehdot eivät tätä mahdollistaneet ...
Lue Lisää
WordPress-blogialustaan on julkaistu tietoturvapäivitys joka korjaa vakavan tietoturva-aukon. Päivitys asennetaan JAMKin WordPress-palveluihin maanantain 24.11. aikana. Tuona aikana palveluihin kirjautuminen on ...
Lue Lisää
Varmista ennen opinnäytetyösi tulostamista, että tulostusasetus on yksipuoleinen. Kampustulostimilla oletusasetuksena on yleensä kaksipuoleinen tulostus. Se kannattaa muuttaa, koska opinnäytetyö täytyy  tulostaa ...
Lue Lisää
Office365-palvelussa on havaittu ongelma, joka ilmenee niin että ryhmän kesken jaetut dokumentit eivät tietyissä tilanteissa näy kaikille käyttäjille, vaikka oikeudet ...
Lue Lisää
Verkkokatkos 18.11.2014 klo 13:40 - 14:45 välisenä aikana aiheutui laiteviasta. Katkos vaikutti vierailijaverkon/langattoman verkon toimintaan kaikissa JAMK:n toimipisteissä. Vika korjattu ...
Lue Lisää
Media on uutisoinut tämän viikon aikana kovasti Microsoftin pikaviesti -ja videoneuvottelupalvelu Lyncin tarinan päättymisestä, mutta uutisointi on pahasti harhaanjohtavaa, sillä ...
Lue Lisää
11.11.2014 noin klo 15:58-16:46 välisenä aikana tapahtui verkkokatkos mikä vaikutti kaikkiin JAMK:n palveluihin. Katkos aiheutui laiterikosta, vika korjattu ...
Lue Lisää
Tietohallinnon HelpDesk-palvelupiste ja osa tietohallinnon suunnittelijoista Rajakadulla on muuttanut F-siiven tilasta FK14 D-siiven 2. ja 3. kerroksiin remontin vuoksi. Muutto ...
Lue Lisää
Dynamon WLAN-verkkoa päivitetään syyslomalla, maanantaina 13.10. klo 8:00 - 16:00. Muutostöistä aiheutuu hetkittäisiä alueellisia katkoksia langattoman verkon toimintaan. Muutostöiden jälkeen ...
Lue Lisää
Moniviestintä päivitetään 14.10.2014 klo 8-16, jolloin voi esiintyä käyttökatkoja ...
Lue Lisää
JAMK:n internet yhteyksissä oli katko 30.9.2014 klo 00:00-02:10 välisenä aikana. Katko johtui Funet-runkoverkon huoltotöistä Tampere - Jämsä välillä ...
Lue Lisää
Elmo (työpöytä, työtilat ja intra) joudutaan käynnistämään uudelleen tänään klo 16 ja 17 välillä. Tästä aiheutuu muutaman minuutin käyttökatko. Järjestelmän ...
Lue Lisää
Toistaiseksi tuntemattomasta syystä Optimassa oli käyttökatko maanantaina 22.9. Optima oli poissa käytöstä noin klo 15:45 - 16:45 välisen ajan. Pahoittelemme aiheutunutta ...
Lue Lisää
Verkkorikollisten perusmenetelmiin kuuluvia tunnusten kalasteluviestejä on näkynyt viime päivinä taas siinä määrin paljon myös JAMKin postilaatikoissa, että katsottiin aiheelliseksi varoittaa ...
Lue Lisää
JAMKin logomuutoksen myötä viralliset asiakirjapohjat on päivitetty sekä Twebiin että Word 2013- malleihin. Asiakirjahallinnassa aiemmin laadittua asiakirjaa ei tulekäyttää uudelleen  ...
Lue Lisää
Lutakon verkkoyhteyksissä noin 1h katkos sunnuntaina 21.9.2014 klo 10:00 - 16:00 välisenä aikana. Katkoksen syy: Lutakon ja Rajakadun välisen yhteyden ...
Lue Lisää
Tilanvaraus-, lyhytkurssi-, ESA- ja opintojaksopalaute-palveluissa ongelmia. Vika korjattu.  ...
Lue Lisää
JAMK:n Funet/Internet-yhteyksissä odotettavissa muutaman minuutin katkos torstaina 11.9. klo 14:00 alkaen ...
Lue Lisää
Verkkolaitteen vikaantuminen aiheutti lyhyen katkoksen muutamiin JAMKin verkkopalveluihin (mm. sähköposti) keskiviikkona noin klo 13.40. Laite oli kahdennettu vikatilanteiden varalta, mutta ...
Lue Lisää
Helpdesk-tikettien käsittelyyn tarkoitettu järjestelmä vaihdetaan uuteen perjantaina 22.8. klo 8.30 alkaen. Katkoksen arvioitu kesto n. 2 tuntia.Kyseisenä aikana uusien helpdesk ...
Lue Lisää
JAMK:n WordPress-palveluissa käyttökatko perjantaina 22.8.2014 klo 8:30 - 10:30 välisenä aikana. Katko koskee seuraavia palveluita: blogit.jamk.fi, oppimateriaalit.jamk.fi, helpdesk.jamk.fi ja verkkolehdet.jamk.fi ...
Lue Lisää
​Elmossa tehdään huoltotöitä keskiviikkona ja torstaina 13-14.8. Näiden päivien aikana Elmossa tulee olemaan mahdollisesti jopa useiden tuntien käyttökatkoja. Luonnollisesti katkot ...
Lue Lisää
Microsoft on päivittänyt Office365:n oppilaitossopimuksen ehtoja ja jatkossa JAMK voi tarjota Office-sovellukset opiskelijoiden omille kotikoneille ja muille päätelaitteille maksutta. Opiskelijoiden ...
Lue Lisää
Funetin Tampereen konesalimuutoista johtuen JAMK:n internet-yhteydet ovat poikki lauantaina 16.8.2014, mahdollisesti useita tunteja. Konesalimuutto suoritetaan klo.9:00-21:00 välisenä aikana ja JAMK:n ...
Lue Lisää
Kohde/Affected: Tampere Tila/Status: suunniteltu muutto/planned relocation Vaikutus/Impact: yhteydet poikki/no connectivity Kuvaus/Description: Tampereelle päättyvät ja sen kautta kulkevat valopolut ja IP-verkon ...
Lue Lisää
Syy: Uusien palvelimien käyttöönotto Arvioitu kesto: 60 minuuttia ---------- Office 365 maintenance 1.7. 1:00 p.m. reason: Server deployment Estimated time: ...
Lue Lisää
JAMKin verkkotunnuksen ja salasanan saa Vetuma-palvelusta nyt myös Handelsbankenin pankkiavaimilla. Vetuma-palvelun (verkkotunnistaminen ja -maksaminen) käyttäminen on turvallista ja helppoa, erityisesti uudelle JAMKilaiselle, koska palvelua ...
Lue Lisää
Adobe Connect -palvelimia (connect.funet.fi) päivitetään seuraavina päivinä: 30.6. - 1.7. ja 7.7. Tuolloin käytössä ovat varapalvelimet, joita voi käyttää normaalisti ...
Lue Lisää
Optima-oppimisympäristö päivitetään torstaina 14.8. klo 16 alkaen. Luvassa huomattavia muutoksia mm. ulkoasuun. 15.8. alkaen maksullisen palvelutoiminnan verkkototeutukset toteutetaan toisessa, erillisessä Optima-ympäristössä ...
Lue Lisää
ASIO-järjestelmässä on käyttökatkos maanantaina 9.6. klo. 17:00 alkaen. Katkoksen aikana tehdään päivityksiä ASIOn palvelinalustaan ja tietokantaan. ASIOn perustoimintojen lisäksi poissa ...
Lue Lisää
Keskiviikkona 21.5.2014 joillain käyttäjillä saattoi ilmetä verkko-ongelmia JAMK:n langattomassa- ja vieralijaverkossa. Vika ilmeni satunnaisesti kaikissa JAMK:n toimipisteissä. Verkkoliikennettä häiriköinyt ulkopuolinen ...
Lue Lisää
Päivitys 11.4 Microsoft on julkaissut haavoittuvuuteen korjauksen ja se on jaettu kaikille työasemille. Samalla on myös poistettu RTF-tiedostojen rajoitukset. Rajoitukset ...
Lue Lisää
Torstain huoltokatko aiheuttaa Elmo-palveluiden toimimattomuuden klo 14 alkaen. Katkon aikana Elmoon päivitetään mm. Uutiskanava-toimintoa, jonka avulla Elmon käyttäjät voivat entistä ...
Lue Lisää
JAMK:n internet yhteydet olivat poikki 19.2.2014 noin klo.10:00-10:25 välisen ajan. Tietoliikenne ongelma on nyt korjattu ...
Lue Lisää
Verkko-oppimisympäristö Optimassa on havaittu tiistaina noin klo 14 aikaan vikatilanne, jonka vuoksi järjestelmä vastaa hitaasti, tai ei lainkaan. Ongelmaa selvitellään ...
Lue Lisää
Optimassa käyttökatko maanantaina 27.1. klo. 20:30-21:30 välisenä aikana ...
Lue Lisää
JAMKin verkkopalveluisssa esiintyi katkoksia virtualisointialustan ongelmien vuoksi tiistaina 14.1. n. klo 12.45-13.15. Tällä hetkellä palvelut toimivat normaalisti ...
Lue Lisää
Henkilökunta voi ostaa Microsoftin sovelluksia oppilaitoshintaan Microsoftin "OnTheHub"-verkkokaupasta.  Nyt samaan palveluun on liitetty myös ilmaiseksi kampussopimuksen myötä tarjottavat DreamSpark Standard ...
Lue Lisää
IT-Dynamon ja Rajakadun A/B-siiven langatonta verkkoa huolletaan ja päivitetään tammikuun aikana. Huoltotöistä voi aiheutua lyhyitä katkosia. IT-Dynamon osalta kuuluvuutta parannetaan ...
Lue Lisää
Henkilökunnan sähköpostipalvelua päivitetään suunnitellusti huoltokatkopäivänä, eli to 12.12 klo 23 lähtien. Päivityksestä aiheutuu muutamia lyhyitä katkoksia illan/yön aikana. Päivityksen jälkeen ...
Lue Lisää
Remote.jamk.fi -etäkäyttöpalvelussa on havaittu tiistaina aamusta vika, jonka vuoksi palvelua ei välttämättä pysty käyttämään (selain antaa virheilmoituksen "internal server error") ...
Lue Lisää
Kirjanpito-ohjelman järjestelmäpäivityksen vuoksi joudutaan kaikki WEB-raportoinnin salasanat generoimaan uudelleen käyttäjille. Saat salasanan muuttumisesta viestin sähköpostiisi. Kirjaudu web-raportointiin ensimmäisellä kerralla viestissä ...
Lue Lisää
JAMK:n Funet(internet)-yhteydet ovat poikki 14.11.2013 klo. 00:30-5:30 välisenä aikana. Syy: rakennustyömaan aiheuttama operaattorin kuitukaapelin siirtotyö ...
Lue Lisää
Kaikkia JAMK:n toimintoja koskeva tietoliikennekatkos lauantaina 16.11. klo.15:00-17:00 välisenä aikana. Katkon aikana mitkään JAMK:n verkkopalvelut eivät ole käytettävissä. Katkoksen syy, ...
Lue Lisää
Optima.jamk.fi palvelussa ylimääräinen huoltokatko 6.11.2013 klo.20:00 alkaen. Huoltokatkon arvioitu kesto 1h ...
Lue Lisää
Pitkäkadun tietoliikenneyhteydet olivat poikki 29.10. noin klo.13:55 - 14:01 välisen ajan. Katkoksen syynä sähkökatko pitkäkadun laitetilassa. Sähkökatkon syy ei toistaiseksi ...
Lue Lisää
Asian- ja asiakirjahallinnon järjestelmän Twebin päivityksen yhteydessä toiminnallisuuksiin tuli muutamia muutoksia. Tärkeimpänä uudistuksena on se, etteivät julkiselle pääasiakirjalle määritetty katselijanoikeus ...
Lue Lisää
Lync pikaviesti- ja verkkokokousjärjestelmä päivitetty uusimpaan 2013 versioon. Huomioi seuraavat asiat: Mobiililaitteissa kannattaa käyttää Lync 2013 -versiota, joka löytyy Windows ...
Lue Lisää
JAMKin WordPress-palvelut päivitetään uusimpaan versioon perjantaina 25.10.2013. Käyttökatko alkaa aamulla ja pitäisi olla ohi puolenpäivään mennessä. Palveluihin ei tuona aikana ...
Lue Lisää
Viikolla 42 (14.-18.2013) JAMKin tietojärjestelmiin tehtävät muutokset saattavat aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoja palveluissamme. Asennusviikon aikana henkilökuntaa ja opiskelijoita pyydetään välttämään salasanan ...
Lue Lisää
Moniviestimen huoltokatkos on tiistaina 15.10, ja katkos kestää koko päivän. Lisätietoja: Taru Särkkä etunimi.sukunimi@jamk.fi Puh. 0400 375 011 ...
Lue Lisää
Pitkäkadun yhteydet palautuivat toimintaan 23.9. klo.13:38. Katkoksen syy: Operaattorin asentaja oli katkaissut yhteyden matkanvarrelta. ------------------------- Rajakatu - Pitkäkatu välinen kuituyhteys ...
Lue Lisää
Useat opiskelijat ovat raportoineet, että heidän postilaatikostaan puuttuu O365:ssa uutta sähköpostiviestiä luotaessa "lähetä"-painike kokonaan. Microsoft on  ilmoittanut että ongelma on ...
Lue Lisää
JAMKin palvelininfrastruktuuri on etäkäytön osalta uudistunut täysin ja siten vanhat asetukset eivät toimi enää mobiililaitteissa. Nykyinen profiili pitää poistaa ja ...
Lue Lisää
Katkon aikana otetaan käyttöön uusi versio Citrix Xendesktop -ympäristöstä. Muutostyöt aloitetaan klo 9 ja loppumisesta ilmoitetaan helpdeskissä. Päivitys klo 16.30 ...
Lue Lisää
Seuraavat uudet palvelut ovat käytössä opiskelijoille sähköpostin lisäksi: Lync -pikaviestit ja -online kokoukset - Pikaviestit henkilökunnan ja opiskelijoiden kanssa - ...
Lue Lisää
Uusille opiskelijoille suunnatun tilaisuuden yhteydessä Tietohallinto järjesti arvonnan helpdesk.jamk.fi osoitteeseen arvontatiketin lähettäneiden kesken. Arpaonni suosi energiatekniikan opiskelijaa. Palkintona hänelle luovutettiin ...
Lue Lisää
JAMKin postijärjestelmistä Googlen Gmail-postijärjestelmään lähetettävät viestit merkitään Googlen toimesta mahdollisiksi roskaposteiksi ja siirretään vastaanottajan roskapostikansioon, mikäli vastaanottaja ei ole määritellyt ...
Lue Lisää
Tarvaalan tietoliikenneyhteydet palasivat toimintaan 2.7.2013 noin klo.12:20. Vika oli operaattorin yhteyksissä, tarkempaa syytä katkoksen aiheuttajasta ei toistaiseksi ole. ------------ Tarvaalan ...
Lue Lisää
Henkilökunnan postijärjestelmän taustapalvelimia päivitetään tiistaina 18.6.2013 klo 21:30 alkaen. Päivityksestä saattaa aiheutua muutamia katkoksia postipalveluiden käyttöön loppuillan aikana. Postien välitykseen ...
Lue Lisää
MS Officen uusi versio on asennettavissa käyttäjän valitsemana ajankohtana Windows -työasemasta löytyvän "Software Centerin" kautta (kuvake löytyy työpöydältä ja sovellusvalikosta) ...
Lue Lisää
Tietohallinto on vastaanottanut useita vikailmoituksia koskien opiskelijoiden Office365-pilvipalvelun sähköpostisynkronointia mm. ActiveSync-protokollalla. Palvelu on lakannut ainakin osittain toimimasta keskiviikkona 15.5. Syy ...
Lue Lisää
Työasemien MS Office -sovellukset päivitetään kesän/syksyn aikana uuteen Office 2013-versioon (nykyään käytössä on Office 2010). Versiomuutos ei ole käyttäjän näkökulmasta ...
Lue Lisää
Kuituoperaattori suorittaa JAMK:n Funet yhteydelle huoltotyötä tulevana su-ma välisenä yönä. Huoltotyöstä aiheutuu internet yhteydelle enintään 6 tunnin katkos klo.00-06 välisenä ...
Lue Lisää
Elmo-työtilat on päivitetty uuteen versioon ja sisällöntuotanto niissä voi jatkua normaalisti. Työtilojen käyttäjähallinta ei toimi vielä oikein, eli uusia käyttäjiä ...
Lue Lisää
HAKA/Shibboleth kirjautumiset toimiva taas. Vika johtui sertifikaattipäivityksistä, vanhentuneet sertifikaatit on nyt korvattu uusilla ...
Lue Lisää
Roskapostisuodatus on ollut poissa käytöstä 1.4. - 3.4. klo 11 välisen ajan. Katkos johtui lisenssien uusimisesta palvelimella. Roskapostisuodatus on laitettu ...
Lue Lisää
Käytettävissäsi on nyt uusia Microsoftin ohjeita kätevinä e-kirjoina. Hyödynnä kotona ja muualla Windows 8-käyttöjärjestelmän ja MS Office 2013 -ohjelmiston ohjeita ...
Lue Lisää
Helpdeskin vikailmoitusjärjestelmä poissa käytöstä tiistaina 26.2. Katkon aikana vikailmoitusten/palvelupyyntöjen jättäminen ei ole mahdollista. Kiireellisissä asioissa palvelevat rajakadun palvelupiste sekä helpdesk-puhelin ...
Lue Lisää
Elmo-henkilöstökoulutukset ovat käynnistyneet. Valittavana on koulutuksia ryhmätyötilojen omistajille ja jäsenille  sekä sellaisiksi aikoville. Katso tarkemmat tiedot ja ilmoittaudu. Tervetuloa koulutuksiin! Lisätietoja ...
Lue Lisää
IT-Dynamon ja Innovan (AOKK) tietoliikenneyhteyksissä odotettavissa noin 10-15min katkos 1.2.2013, klo.07:00-8:00 välisenä aikana. Katkos johtuu Turbiinitalon remonttimuutoista ...
Lue Lisää
Elmo on JAMK:n sähköinen työpöytä, joka otetaan asteittain käyttöön koko JAMK:ssa. Elmo tulee ajan myötä korvaamaan nykyisen intranetin. Lisäksi Elmo ...
Lue Lisää
Funetin FileSender-tiedostonjakopalvelu on nyt kaikkien JAMKilaisten hyödynnettävissä. Palveluun kirjaudutaan selaimella HAKA-tunnuksella (JAMKin verkkotunnuksella). Lue ohjeet ja siirry palveluun ...
Lue Lisää
Jos saatte sähköpostissa Skillpages-verkostoitumispalvelun kutsuja niin poistakaa viestit, älkää klikkailko viestissä olevia linkkejä tai kuvakkeita. Viestissä mainitun verkoston aktivoiminen tarkoittaa ...
Lue Lisää
Starat-kiertue on Microsoftin järjestämä Windows 8 -kiertue, jossa tapahtumapaikkoina ovat yliopistot ja ammattikorkeakoulut ympäri Suomea. Kiertueen aikana opiskelijat ja opettajat ...
Lue Lisää
Levyjärjestelmäpäivityksen vuoksi JAMKin tietojärjestelmissä esiintyy katkoksia torstaina 22.11 alkaen klo 16. Suurin osa JAMKin tietojärjestelmistä mm. henkilökunnan sähköposti ei ole ...
Lue Lisää
Kuukausittaisena huoltokatkopäivänä to 15.11. esiintyy lyhyehköjä katkoksia lähes kaikissa JAMKin verkkopalveluissa alkaen klo 16 ...
Lue Lisää
Helpdesk.jamk.fi –sivuston sisältöä on tiivistetty ja jäsennetty ajankohtaisten teemojen mukaisesti. Pikalinkit opiskelijoiden järjestelmiin, päivitetyt ohjeet sekä ajankohtaiset tiedotteet ja monipuolinen haku-toiminto ovat ...
Lue Lisää
Opiskelijoiden jakelulistat on nyt lisätty sekä henkilökunnan, että opiskelijoiden postijärjestelmiin. Listat on muodostettu opiskelijan ASIOon merkityn aloitusryhmän perusteella. Jos ja ...
Lue Lisää
Pitkäkadun verkkovika korjattu. Vian syy: operaattorin asentaja oli katkaissut vahingossa väärän yhteyden. Yhteydet palautettu toimintaan 15.10.2012 klo. 10:34. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Rajakatu ...
Lue Lisää
Lähes koko tietohallinto on työmatkalla Savonlinnassa 10.-11.10.  Olemme tavoitettavissa ensisijaisesti HelpDesk-palvelun välityksellä, tai puhelimitse HelpDeskin numerosta  040 5142  911. Lisätietoja, ...
Lue Lisää
Dynamon langattomassa verkossa ilmeni ongelmia noin kello 11:10-12:00 välisenä aikana. Katkoksia esiintyi 3.kerroksen ja 5.kerroksen välillä. Nähtävästi Dynamon toisen hissin ...
Lue Lisää
Microsoft tarjoaa korkeakouluopiskelijoille mm. palvelin, tietokanta -ja kehittäjätyökalujaan opiskelun yhteydessä käytettäväksi ilmaiseksi Dreamspark Standard -palvelun kautta. Käyttäjän tulee luoda itselleen tunnus ...
Lue Lisää
Sunnuntaiaamuna noin klo 9:40 tapahtui laiterikko, mistä johtuen suurin osa verkkoyhteyksistä katkesi (mm. suurin osa Rajakadusta, Pitkäkatu, Lutakko, JAO, Tarvaala) ...
Lue Lisää
Henkilökunnan ja opiskelijoiden postijärjestelmät on nyt yhdistetty ja sen seurauksena opiskelijoiden yhteystiedot löytyvät henkilökunnan postijärjestelmän osoitekirjasta ja päinvastoin. Myös kalenterivaraukset ...
Lue Lisää
Viestien välityksessä henkilökunnan ja opiskelijoiden postijärjestelmän välillä oli ongelmia tiistaina aamupäivästä. Ongelma ilmeni niin, että mikäli käyttäjä vastasi pilvipalvelusta lähetettyyn ...
Lue Lisää
Opiskelijoiden vanhat etunimi.sukunimi.koulutusohjelma@jamk.fi -muotoiset sähköpostiosoitteet lakkaavat toimimasta 31.8.2012, kuten on tiedotettu sähköpostitse ja Helpdesk-sivuston kautta viime keväästä lähtien. Nyt ja ...
Lue Lisää
Sähköpostien kulussa opiskelijoilta henkilökunnalle on ilmennyt maanantai-iltapäivän aikana jonkin verran virheitä. Ongelmatilanteessa lähettäjälle palautuu virheilmoitus, jossa kerrotaan ettei vastaanottajaa löytynyt ...
Lue Lisää
Työasemien hallintapalvelimet päivitetään uuteen versioon 23.8. alkaen. Muutokset tapahtuvat pääsääntöisesti taustalla automaattisesti. Käyttäjille näkyvät muutokset: Työaseman päivityksen yhteydessä poistuvat virtuaalisovellukset ...
Lue Lisää
Opiskelijat ja opiskelijoiden jakelulistat saadaan lisättyä henkilökunnan postijärjestelmän osoitekirjaan vasta myöhemmin syksyllä, koska se edellyttää ns. hybridiympäristön luomista JAMKin oman ...
Lue Lisää
Opiskelijoiden uusi sähköpostijärjestelmä (Microsoft Office365 Outlook) löytyy osoitteesta http://webaccess.jamk.fi -> Students. Kirjoita "User Name" kohtaan pelkkä opiskelijanumero, esim. a1234 ja ...
Lue Lisää
Kaikki henkilökunnan jakelulistat ovat nyt käytettävissä uudessa postijärjestelmässä samaan tapaan kuin ne olivat Groupwisessakin, eli jakelulistoilla on ”omistaja”, jolla on ...
Lue Lisää
JAMKin kuukausittaiset huoltokatkopäivät/ajat ovat: to 10.1.2013 klo 14-18 to 14.2.2013 klo 14-18 to 15.3.2013 klo 14-18 to 11.4.2013 klo 14-18 ...
Lue Lisää
Postien siirto vanhasta järjestelmästä uuteen on nyt suoritettu viimeistenkin käyttäjien kohdalla ja suurin osa virhetilanteista käsitelty/korjattu. Tarkista postilaatikkosi sisältö ylimalkaisesti ...
Lue Lisää
Uusi sähköpostijärjestelmä on käytettävissä. Vanhan järjestelmän viestit on siirretty uuteen järjestelmään. Helpdeskin oikean laidan valikosta löytyy nyt oma alueensa sähköpostijärjestelmälle ...
Lue Lisää
Perjantain aikana työasemiin asentuu Outlook 2010 sähköpostisovellus. Koneen tulee olla JAMKin verkossa!!! Sivulle http://webaccess.jamk.fi ilmestyy linkit uusiin web-käyttöliittymiin (henkilökunnalle ja ...
Lue Lisää
CERT-FI:n tietoon on tullut mahdollinen salasanavuoto LinkedIn-verkkoyhteisöpalvelussa. Verkossa on julkaistu noin 6 miljoonaa salasanatiivistettä. Osa tiivisteistä on purettu salasanoiksi ja ...
Lue Lisää
JAMKin henkilökunta kirjautuu ASIO-tietojärjestelmään JAMKin verkon käyttäjätunnuksella ja salasanalla 31.5.2012 alkaen. Tähän asti käytössä ollut erillinen ASIO-käyttäjätunnus ja salasana poistuvat ...
Lue Lisää
JAMKin tietohallinnosta riippumattomista syistä postijärjestelmän vaihdosta ei voida aloittaa vielä tämän viikon perjantaina, kuten oli aiemmin tiedotettu. Uusi päivämäärä vaihdoksen ...
Lue Lisää
Tietohallinto järjestää JAMKin henkilöstölle perehdytyskoulutusta uuden sähköpostijärjestelmän käyttöönotosta/ominaisuuksista. Luentomuotoisia, demoja sisältäviä 3h tilaisuuksia on tarjolla kaikkiaan neljä ja ne ovat ...
Lue Lisää
Vanhat etäkäyttöpalvelimet (remote1.jamk.fi ja remote2.jamk.fi) poistuvat käytöstä keskiviikkona 9.5. Uudet etäkäyttöpalvelimet ovat jo käytössä. Katso lisätietoja. Päivitys 9.5 klo 14.00 ...
Lue Lisää
Kuten on alkuvuodesta useampaankin otteeseen tiedotettu, JAMKin opiskelijoiden sähköpostijärjestelmä tulee muuttumaan 1.6.2012 vanhasta Groupwisesta Microsoft Office365-pilvipalveluun. Epäselvyyksien välttämiseksi tässä artikkelissa ...
Lue Lisää
Kuten jo alkuvuodesta tiedotettiin, JAMKissa käytetty sähköpostijärjestelmä tulee vaihtumaan Groupwisesta Microsoft Exchangeen (ja opiskelijoiden postilaatikot Office365-pilvipalveluun). Alustava aikataulu vaihdokselle on ...
Lue Lisää
JAMKissa on käytetty organisaation alkumetreiltä lähtien sähköposti -ja työryhmäsovelluksena Novell Groupwisea, joka on edelleen erittäin kustannustehokas järjestelmä, mutta joka ei ...
Lue Lisää
Kevään viimeinen iPad-työpaja pidetään 17.4.2012 Rajakadulla, klo 13-14, luokassa B114. Työpajan ohjelmassa on videon kuvaamista ja käsittelyä iPadilla. Lisäksi on ...
Lue Lisää
IMAP/POP-sähköpostipalvelu on ollut ylikuormittunut huomattavasti lisääntyneen käyttäjämäärän vuoksi. Ongelmaan etsitään ratkaisua. Asiaan vaikuttaa valitettavasti myös se, että 1.6.2012 nykyisen postijärjestelmän ...
Lue Lisää
Teknisen palvelinongelman vuoksi loppuviikon aikana osa JAMKin ulkopuolelta lähetetyistä viesteistä ei ole saapunut perille. Ongelma on korjattu sunnuntaina 25.3 klo ...
Lue Lisää
Nykyiset Remote desktop -etäkäyttöpalvelut ovat toimineet käytännössä vain Windows/Mac -koneilla ja osittain rajoitetusti niilläkin. Jotta työpöytää ja ohjelmia voidaan tarjota ...
Lue Lisää
Tiistain 20.3.2012 henkilöstölle suunnatussa  iPad-työpajassamme otamme Citrixin käyttöön. Asennamme Citrix Receiverin iPadille ja tutustumme sovelluksen käyttöön. Citrixin avulla voi käyttää ...
Lue Lisää
JAMKin tietohallinto suorittaa tietoverkkopalveluiden taustajärjestelmien huoltotoimenpiteitä tiistaina 24.1 klo 16 alkaen, eli normaalin virka-ajan ulkopuolella. Tarkoitus on suorittaa toimenpiteet mahdollisimman ...
Lue Lisää
Kuukausittaiset huoltopäivät keväällä 2012 * to 12.1.2012 klo 14-18 * to 16.2.2012 klo 14-18 * to 15.3.2012 klo 14-18 * ...
Lue Lisää
Mediassa on käyty viime päivinä keskustelua noin 500 000 kotimaisen käyttäjän "vuodetusta" sähköpostiosoitteesta. Tässä muutama sana tilanteesta JAMKin tietohallinnon näkökulmasta, ...
Lue Lisää
Windows 7 Service pack 1 päivitys on laitettu jakoon kaikille työasemille, joista se vielä puuttuu. Service pack 1 sisältää korjauksia ...
Lue Lisää
Kuukausittaiset huoltopäivät * to 15.12.2011 klo 14-18 Näinä aikoina kaikissa Jamkin ICT-järjestelmissä saattaa esiintyä katkoksia. Tietohallinto suosittelee kirjautumaan ulos järjestelmistä ...
Lue Lisää
JAMKista riippumattomista syistä verkkoyhteys ulkoverkkoon on poikki (klo 14.20 alkaen). Sisäiset verkkopalvelut toimivat normaalisti. Ongelma koskee useampia oppilaitoksia. Ongelmaa selvitellään ...
Lue Lisää
JAMKissa keväästä 2010 lähtien käynnissä olleen tilahallintaprojektin päättymisen myötä on tilavarausjärjestelmään tehty joukko muutoksia kesän 2011 aikana. Mm. tilat on ...
Lue Lisää
Remote2 palvelin poissa käytöstä 15.6. klo 21.30 alkaen huoltotoimenpiteiden takia. Ilmoitus huoltotoimenpiteiden päättymisestä ilmoitetaan tässä uutisessa. Pahoittelemme katkosta palvelussa -------- ...
Lue Lisää
Rajakadulla tehdään huoltotöitä torstaina 16.6. klo.14-16:00 välisenä aikana FP laitetilassa. Huoltotyöt aiheuttavat pidemmän verkkokatkoksen FP ja GP kerroksissa (mm. seuraavat ...
Lue Lisää
FK-käytävällä aloitetun remontin vuoksi tietohallinnon Helpdesk-palvelupiste on suljettu. Samalla FK14-tilan tulostus- ja kopiointimahdollisuus on pois käytöstä. Remontti kestää heinäkuun loppuun ...
Lue Lisää
JAMKin tulostusjärjestelmässä on tällä hetkellä yhteensä 165 tulostinta, joita käyttää noin 12 000 käyttäjää. Yhden vuoden (05/2010-05/2011) seurantajaksolla on tulostettu ...
Lue Lisää
JAMKin matkustava henkilöstö saa tietoturvavinkit tietokoneiden, puhelinten ja muiden mobiililaitteiden käyttöön uudesta ohjeesta, lue tarkemmin ...
Lue Lisää
JAMKin Datasync-synkronointipalvelussa on havaittu ongelma, jonka vuoksi puhelimissa tehdyt muutokset eivät välity edelleen postipalvelimelle. Viestit saa toednnäköisesti ladattua puhelimeen, mutta ...
Lue Lisää
Tietohallinto on ottanut käyttöön uuden itsepalveluperiaatteella toimivan JAMK VETUMA salasananvaihtopalvelun, jonka kautta käyttäjät voivat vaihtaa verkkotunnuksensa salasanan käyttäen omia verkkopankkitunnuksiaan ...
Lue Lisää
Torstain 14.4. huoltokatkon yhteydessä IT Dynamossa esiintyy lyhyitä verkko katkoksia, klo.14-18:00 välisenä aikana. Katkokset liittyvät JAMK:n tietoverkon päivittämiseen ja uusien ...
Lue Lisää
Päivitys 8.4.2011 klo 13.25 Funet on saanut Jyväskylän ammattikorkeakoulua ja yliopistoa koskevan verkkovian korjattua varareitin avulla. -------------------- Funet/Internet yhteydet ovat ...
Lue Lisää
Uuden käytännön mukaiset vierailijatunnukset ovat henkilökohtaisia. Vierailija saa ne henkilöllisyyspapereita ja allekirjoitusta vastaan ensisijaisesti kampusten infopisteistä. Kaikki aiemmat kampuskohtaiset vierailijatunnukset ...
Lue Lisää
Vastaus on kyllä, mikäli tutustut JAMKin tietoturvallisuuden ohjekokonaisuuteen. Se on nyt jokaisen ulottuvilla IT-Helpdeskissä ja palvelee kaikkia JAMKilaisia. Kokonaisuus sisältää ...
Lue Lisää
JAMKin tietohallinto on ottanut käyttöön webfile -palvelun, jonka avulla käyttäjät pääsevät käsiksi omaan kotihakemistoon ja yhteisiin kansioihin www-selaimen avulla. Käyttäjät ...
Lue Lisää
Tietohallinto vaihtaa työasemissa käytettävän virustorjuntaohjelmiston 17.1 alkaen. F-secure client security vaihdetaan Forefront Endpoint Protection -ohjelmistoon. Vaihdon taustalla ovat sekä kustannushyödyt, ...
Lue Lisää
Haluatko pitää kokouksen matkustamatta? Tai kenties videoida luentosi etukäteen ja jakaa sen verkossa opiskelijoille? Tietohallinnon tarjoamat audiovisuaaliset palvelut tukevat monipuolisesti ...
Lue Lisää
25.11 alkaneet ongelmat on saatu korjattua ja remote2.jamk.fi palvelin on normaalisti käytössä ...
Lue Lisää
Rajakadulla tilassa FK15 sijaitsevan IT-Helpdeskin palvelupisteen aukioloajat muuttuvat 22.11.2010 alkaen. Palvelupiste on avoinna arkipäivisin klo 9-11 ja klo 13-15. Palvelupisteen ...
Lue Lisää
Uusi toiminto Optimassa tuo Optiman tapahtumat sähköpostiisi. Sähköpaimenen avulla saat sähköpostiisi tiedon Optiman keskustelualueille tulleista uusista  viesteistä ja kalenterimerkinnöistä. Sähköpaimen ...
Lue Lisää
Mobiililaitteiden ja JAMKissa käytetyn Novell Groupwise-sähköpostijärjestelmän välistä sähköposti -ja kalenterisynkronoisointia varten on ollut aiemmin käytössä Nokian kehittelemä ja sittemmin Novellin ...
Lue Lisää
Ennen kesän 2010 aikana tehtyjä tietojärjestelmämuutoksia käyttäjät pystyivät julkaisemaan kotisivunsa luomalla omaan henkilökohtaiseen kotihakemistoon kansion "public.www" ja sinne tarvittavat sivut ...
Lue Lisää
Salasanan vaihtamiseksi on tarjolla useita eri vaihtoehtoja: 1. JAMKin kampuksilla työasemassa Kirjaudu työasemaan Paina Ctrl + Alt + Del --> ...
Lue Lisää
Kaikki henkilökunnan ja luokkien PC:t (kannettavat ja pöytäkoneet) päivitetään Windows7-käyttöjärjestelmään kesän 2010 aikana. Samalla muutoksia tehdään taustalla toimiviin järjestelmiin. Käyttäjälle ...
Lue Lisää