ICT-palveluilla on mahdollisuus antaa tukea myös silloin, kun käyttäjä ei ole JAMKin tiloissa fyysisesti. Tähän tarpeeseen on käytössä etätuen mahdollistava sovellus, jonka käyttäjä voi käynnistää työasemassa. Tämä mahdollistaa työpöydän, näppäimistön ja hiiren jakamisen tukihenkilön kanssa.
Käyttöönotto
Windows työasemat
Vaihtoehto 1 (JAMKin työasemapaketilla olevat koneet)
- Käynnistä työpöydältä Software Center -sovellus ja asenna ”etätuki – remote support” -ohjelma
- Anna ohjelmassa näkyvä koodi tukihenkilölle
Vaihtoehto 2
- Lataa sovellus täältä (jos lataus ei jostain syystä onnistu, voit ladata sen myös valmistajan sivulta)
- Käynnistä ladattu sovellus työasemassa
- Anna ohjelmassa näkyvä koodi tukihenkilölle
Mac -työasemat
- Lataa sovellus täältä (jos lataus ei jostain syystä onnistu, voit ladata sen myös valmistajan sivulta)
- Käynnistä ladattu sovellus työasemassa
- Anna ohjelmassa näkyvä koodi tukihenkilölle
Android ja iPhone/iPad
- Asenna sovellus Google Play -kaupasta (Splashtop On-Demand Support) tai
Applen App Storesta (Splashtop SOS) - Käynnistä ohjelma ja anna ohjelmalle tarvittavat oikeudet niitä kysyttäessä
- Anna ohjelmassa näkyvä koodi tukihenkilölle