Kuinka saan sähköpostin puhelimeen / tablettiin? (Mobiililaitesynkronointi)

Sähköposti mobiilissa

Yhteyden määritteleminen

  • Kirjaudu kertaalleen sähköpostijärjestelmään joko selainliittymän (OWA) kautta tai Outlook-sovelluksella jotta postilaatikko on varmasti toiminnassa
  • Määrittele laitteeseen uusi Exchange -sähköpostitili (tilien nimeäminen voi vaihdella riippuen käyttämästäsi laitteesta ja sen ohjelmistosta)
  • Anna sähköpostiosoitteesi ja verkkosalasanasi
    • Henkilökunta (etunimi.sukunimi@jamk.fi)
    • Opiskelijat (käyttäjätunnus@student.jamk.fi)
  • Laite hakee automaattisesti tarvittavat palvelinasetukset
  • Määrittele loput asetukset haluamallasi tavalla (milloin synkronoidaan ja mitä jne)

Ongelmia?

Kaikki laitteet/ohjelmistot eivät löydä asetuksia automaattisesti. Jos näin käy, voit käyttää näitä asetuksia:

  • Sähköpostiosoite:
    • Henkilökunta (etunimi.sukunimi@jamk.fi)
    • Opiskelijat (käyttäjätunnus@student.jamk.fi)
  • Käyttäjätunnus:
    • Henkilökunta (etunimi.sukunimi@jamk.fi)
    • Opiskelijat (käyttäjätunnus@student.jamk.fi)
  • Salasana: oma verkkosalasana
  • Domain/toimialue: Jätä tyhjäksi (paitsi jos laite vaatii kenttään jotain, syötä sähköpostiosoitteesi)
  • Palvelin: m.outlook.com

HUOM! Joissakin vanhemmissa mobiililaitteissa olevat omat sähköpostisovellukset eivät välttämättä ole lainkaan yhteensopivia. Tällaisessa tilanteessa kannattaa ladata sovelluskaupasta Outlook ja käyttää sitä.