Hyppää sisältöön
jamk
    • English

Asiakastuki ja ohjeet

Asiakastuki ja ohjeet
Päävalikko
  • Uudelle verkonkäyttäjälle
  • Etäkäyttö
    • Eduroam-verkkovierailupalvelu
    • Työpöydän ja ohjelmien etäkäyttö
  • Käyttäjätunnukset ja salasanat
    • Kirjautuminen tunnuksella estetty -virheilmoitus?
    • Käyttäjätunnus/salasana on väärä?
    • Lyhytaikainen vierailijatunnus
    • Mikä on käyttäjätunnukseni?
    • Ongelmia kirjautumisessa?
    • Salasanan muodostaminen
    • Salasanan vaihtaminen
  • Sähköposti ja Office365
    • Kuinka päästä postilaatikkoon?
    • Kuinka saan sähköpostin puhelimeen / tablettiin? (Mobiililaitesynkronointi)
    • Office-sovellukset opiskelijoille ja henkilökunnalle
    • OneDrive -käyttöönotto Jamkin Windows -työasemissa (henkilökunta)
    • OneDrive kotikoneilla ja mobiililaitteilla
    • Pikaohje sähköpostijärjestelmän käyttöön
    • Spammia/viruksia/phishing-viestejä!
    • Turvaposti
    • Vahvan tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto
    • Vanha puhelin ei toimi. Kuinka nollaan vahvan tunnistuksen?
  • Laitteet ja tilat
    • AV-palvelut
    • Exam-tenttistudio
    • Langattomat WLAN-verkot
    • OivaLocker-lainausautomaatti
    • Tulostaminen
    • USB-muistitikku
  • Järjestelmät ja ohjelmistot
    • Adobe-ohjelmistot
    • Kotihakemisto ja tietoverkkopalvelut
    • Kotikäyttölisenssit
    • Microsoft Store -käyttöönotto
    • Työaseman ohjelmistot
    • Www-sivut ja kotisivut
  • ICT-palvelut
  • Tietosuoja
    • Käyttösäännöt
    • Matkustajan tietoturvaohje
    • Tietosuojaselosteet
28.05.2022

Moodlessa ongelmatilanne

Moodlen vanhoja kursseja poistavassa automatiikassa on havaittu vikatilanne, jonka vuoksi myös joitakin aktiivisia kursseja on päätynyt poistettavaksi.

Palveluntarjoaja selvittää ongelmaa ja tekee tarvittavat korjaukset mahdollisimman pian.

28.05.2022 klo 16:54 | Kirjoittaja: | Luokka: Ajankohtaista Jamkissa Intranet, Ajankohtaista Jamkissa OPI, Helpdesk-etusivu

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) henkilökunnan käytettävissä
    Bing Chat Enterprise mahdollistaa hakujen tekemisen turvallisesti. Chatit eivät tallennu, niitä ei käytetä tekoälyn kehittämiseen eikä Microsoftilla ole pääsyä chatteihin. Se tarjoaa näin ollen paremman tietosuojan ja tietoturvan.Tietosuojasyistä suosittelemme vahvasti käyttämään Bing Chat Enterprise -palvelua normaalin ChatGPT -palvelun sijaan. ChatGPT -palveluun syötetyt tiedot valuvat organisaation ulkopuolelle ja niitä käytetään tuotteen kehityksessä.Bing Chat Enterprise käyttää OpenAI:n GPT-4 -mallia, jonka lisäksi se tekee reaaliaikaisia internet-hakuja. Tuloksissa mukana myös lähdeviitteet.Pääset käyttämään palvelua Edge -selaimen Chat -kuvakkeesta, joka löytyy oikeasta yläkulmasta. Vaihtoehtoisesti voit mennä […]
  • Moodlen ja Panopton yhteistoiminnan häiriöt korjattu
    Moodlen ja Panopton yhteistoimintaan liittyvät häiriöt on saatu suurimmilta osin korjattua yhteistyössä järjestelmätoimittajan kanssa. Myös Moodlen panopto-lohko on palautettu käyttöön. Nyt myös Zoomin pilvitallenteet menevät oikein käyttäjän omaan henkilökohtaiseen kansioon Panopton puolella, sikäli kun käyttäjä on kertaalleen ollut panoptossa kirjautuneena.Mikäli huomaatte vielä jotain outoa toiminnoissa, tehkää tukipyytö jamkin helpdeskiin osoitteessa helpdesk.jamk.fi
  • Roskaposteista
    Muistutellaanpa jälleen, ettei kannata avata epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailla niissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä kirjoitusvirheiden määrä…
» Kaikki tiedotteet Elmo-intrassa (vaatii kirjautumisen)

Helpdesk News

  • Bing Chat Enterprise (ChatGPT) available to staff
    Bing Chat Enterprise lets you search securely. Chats are not saved, they are not used for AI development and Microsoft does not have access to chats. It therefore provides better data protection and data security.For privacy reasons, we strongly recommend using Bing Chat Enterprise instead of the standard ChatGPT service. The data entered into ChatGPT flows outside the organization and is used in product development.Bing Chat Enterprise uses OpenAI's GPT-4 model and performs real-time Internet searches. The results also include […]
  • Moodle and Panopto collaboration issues fixed
    Most of the disturbances related to the cooperation between Moodle and Panopto have been fixed in cooperation with the system supplier. Moodle's panopto block has also been reinstated. Now also Zoom's cloud recordings go correctly to the user's own personal folder on Panopto's side, insofar as the user has been logged in to Panopto once.If you still notice something strange in the functions, please submit a support request to jamk's helpdesk at helpdesk.jamk.fi
  • Spam emails
    This is a reminder for not to open any suspicious messages/attachments, or click the links within them. Even messages from colleagues cannot always be trusted since the sender information may be faked or account may have been breached.

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

Tietoa sivustosta

  • Saavutettavuusseloste
  • Tietoa evästeistä
  • Kirjaudu sisään

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu