O365:n postijärjestelmässä ongelmia – korjattu

Aamupäivän aikana useat käyttäjät ovat raportoineet ongelmista postilaatikon kanssa. Vika ei koske kaikkia käyttäjiä ja oireetkin vaihtelevat. Joillakin Outlook ei käynnisty lainkaan, tai mobiililaitteet eivät synkronoi posteja. Myöskään selainposti ei toimi kaikilla käyttäjillä. Muutama tapaus on ratkennut aamupäivällä omia aikojaan.

Microsoftille on avattu ongelmasta tukitapaus jo muutama tunti sitten, mutta tässä vaiheessa ongelman laajuus ja kesto on vielä epäselvää. Tätä artikkelia päivitetään sitä mukaan kun tilanne muuttuu.

Edit. 14:37
Microsoft julkaisi tiedotteen ongelmasta:


Title: Unable to access mailbox

User Impact: Users may be unable to connect to their mailbox from Outlook, Outlook on the web, and mobile devices. Current status: We’re continuing to investigate the Global Locator Service (GLS) issue which may be causing impact. Additionally, we’re anlayzing service log files to determine next steps.

Scope of impact: A few customers have reported this issue, and our analysis indicates that this issue could potentially affect any of your users if they are routed through the affected infrastructure.


Edit. 21:40
Viimeisimmän päivityksen mukaan ongelma on nyt korjattu.

Mobiililaitteissa saattaa olla synkronoinnin palauttamiseksi tarpeen joko käynnistää päätelaite uudestaan ja/tai tarvittaessa poistaa ja lisätä synkronointitili.

Mikäli työaseman Outlook-sovellus ei käynnisty normaalisti, tulee sen ns. profiili poistaa ja lisätä uudestaan. Yksikön IT-tuki auttaa tarvittaessa.