Ongelmia sähköpostien synkronoinnissa?

O365 on alkanut viimeisen vuorokauden aikana herjaamaan useille käyttäjille, että organisaatiossa on otettu kaksivaiheinen tunnistus (MFA) käyttöön ja että päätelaitteen postisovellus pitää sen vuoksi vaihtaa.

Kaksivaiheista tunnistusta ei ole otettu käyttöön, eli kyse on O365-palvelun ongelmasta, jota selvitetään parhaillaan.

Viestien välittymiseen ongelma ei vaikuta, eli uudet viestit eivät vain synkronoidu päätelaitteeseen, mikäli järjestelmä on sitä mieltä, että siellä ei ole MFA-yhteensopivaa sovellusta käytössä. Outlookin selainversio, sekä Outlook-sovellus itsessään toimivat normaalisti.

Tätä uutista päivaitetään heti kun asiaan saadaan lisää tietoa.

Päivitys 20.2.2019 klo 14:25:
Ongelma on edelleen Microsoftilla selvityksessä.

Kiertotienä sellainen vinkki, että mobiililaitteesta voi poistaa vanhan sähköpostitilin ja ladata tilalle sovelluskaupasta Microsoft Outlook -sovelluksen, joka toimii normaalisti tässäkin tilanteessa.

Google Play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook

App store:
https://itunes.apple.com/us/app/microsoft-outlook/id951937596?mt=8


Päivitys 21.2.2019 klo 18:00:
Microsoft ei ole antanut tarkempaa selvitystä, mutta vaikuttaa siltä, että ongelmasta kärsivät laitteet ovat hiljalleen saamassa yhteyden muodostettua ja ongelma on sitä myöten korjaantumassa.