Päivitystä Zoomin pilvitallennuksesta

Viikonlopun aikana Nordunet ajoi alas Zoomin ns. AWS-palvelun, eli Amazonin pilvessä toimivan Zoomin, jossa myös pilvitallennus ja striimaus ovat toimineet. Kuten jo aiemmin tiedotettiin, kaikki Jamkin käyttäjät siirrettiin perjantaina 26.3. klo 16-17 AWS:stä Nordunetin omalle Zoom-alustalle.

Olemme saaneet neuvoteltua jatkosta CSC:n kanssa joustoa sillä tavalla, että ne käyttäjät jotka pilvitallennusta työssänsä ehdottomasti tarvitsevat, voidaan nostaa takaisin aiemmin käytössä olleen palvelun piiriin. Kaikkia 800 henkilökunnan tunnusta ei sinne automaattisesti nosteta, vaan pyyntö tulee tehdä Jamkin Helpdeskin kautta (kategoria ”Tietojärjestelmät ja palvelut” –> ”Videoneuvottelu / Video conferencing (Adobe Connect / Zoom)”.

Nordunetilla on edelleen pyrkimys kehittää oma pilvitallennusratkaisu, jossa käyttäjien tallenteet menisivät suoraan esim. Panoptoon. Sen toteutumista joudumme kuitenkin edelleen odottelemaan.