Hyppää sisältöön
jamk
    • English

Asiakastuki ja ohjeet

Asiakastuki ja ohjeet
Päävalikko
  • Uudelle verkonkäyttäjälle
  • Etäkäyttö
    • Eduroam-verkkovierailupalvelu
    • Työpöydän ja ohjelmien etäkäyttö
  • Käyttäjätunnukset ja salasanat
    • Kirjautuminen tunnuksella estetty -virheilmoitus?
    • Käyttäjätunnus/salasana on väärä?
    • Lyhytaikainen vierailijatunnus
    • Mikä on käyttäjätunnukseni?
    • Ongelmia kirjautumisessa?
    • Salasanan muodostaminen
    • Salasanan vaihtaminen
  • Sähköposti ja Office365
    • Kuinka päästä postilaatikkoon?
    • Kuinka saan sähköpostin puhelimeen / tablettiin? (Mobiililaitesynkronointi)
    • Office-sovellukset opiskelijoille ja henkilökunnalle
    • OneDrive -käyttöönotto Jamkin Windows -työasemissa (henkilökunta)
    • OneDrive kotikoneilla ja mobiililaitteilla
    • Pikaohje sähköpostijärjestelmän käyttöön
    • Spammia/viruksia/phishing-viestejä!
    • Turvaposti
    • Vahvan tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto
    • Vanha puhelin ei toimi. Kuinka nollaan vahvan tunnistuksen?
  • Laitteet ja tilat
    • AV-palvelut
    • Exam-tenttistudio
    • Langattomat WLAN-verkot
    • OivaLocker -lainausautomaatti
    • Tulostaminen
    • USB-muistitikku
  • Järjestelmät ja ohjelmistot
    • Adobe-ohjelmistot
    • Kotihakemisto ja tietoverkkopalvelut
    • Kotikäyttölisenssit
    • Microsoft Store -käyttöönotto
    • Sosiaalisen median työkalut
    • Työaseman ohjelmistot
    • Www-sivut ja kotisivut
  • ICT-palvelut
  • Tietosuoja
    • Käyttösäännöt
    • Matkustajan tietoturvaohje
    • Tietosuojaselosteet

Tietosuojaseloste – Käyttöoikeuksien hallinta

Tietosuojaseloste – käyttöoikeuksien hallinta

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Vikatila koskien Zoom Cloud-tallennusta / Funet Miitti Tallennus
    Vikatila koskien Funet Miitti Tallennus -palvelua. "Record to the Cloud" -tallenteet eivät päädy loppukäyttäjälle. Nordunetillä selvittelevät parhaillaan tallentuvatko ne nyt minnekään.Käyttäkää lokaalia tallennusta kunnes asia saadaan ratkaistua.Tilannetta voi seurata myös: https://status.nordu.net/ Päivitystä uutiseen: nähtävästi sen verran on selvinnyt että tallenteet eivät ole kokonaan kadonneet, joten ovat jälkikäteen palautettavissa tallenteen tekijöille. Mikäli et löydä tallennettasi, ole yhteydessä helpdeskiin.
  • M365-palveluissa häiriöitä - korjattu
    Microsoftin mukaan tämä ongelma on korjattu.---M365-palveluissa on havaittu toimintahäiriöitä maanantai-iltana 5.6 ja uudestaan tänään tiistaina 6.6. Ongelmat koskevat näkyvimmin Outlookin selainversiota, mutta myös muissa palveluissa voi olla havaittavissa jumittelua. Microsoft selvittää tilannetta.
  • Moodle päivittyy uuteen versioon 1.8.2023
    Jamkin Moodle päivitetään versioon 4.1. elokuun alussa. Moodle ei ole päivityksen vuoksi 1.8.2023 käytettävissä koko päivänä. Päivityksen myötä Moodlen käyttö selkeytyy sekä opettajan että opiskelijan näkymässä. Päivityksessä Moodlen työpöytä uudistuu ja näyttää tulevat määräajat ja tehtävät entistä selkeämmin. Kurssilla navigointi yksinkertaistuu ja kurssihaku monipuolistuu. Aktiviteetti- ja aineistoikonit uudistuvat ja niiden värit kertovat niiden toimintatavoista.
  • Roskaposteista
    Muistutellaanpa jälleen, ettei kannata avata epäilyttäviä viestejä/liitteitä, tai klikkailla niissä olevia linkkejä. Epäilyttävän viestin käsite on häilyvä, mutta yleensä kirjoitusvirheiden määrä…
» Kaikki tiedotteet Elmo-intrassa (vaatii kirjautumisen)

Helpdesk News

  • Failure mode regarding Zoom Cloud recording / Funet Miitti Recording
    Failure mode regarding the Funet Miitti Storage service. "Record to the Cloud" recordings do not reach the end user. We are currently investigating whether they are now stored anywhere.Use local recording until the matter is resolved.The situation can also be monitored by: https://status.nordu.net/
  • Disruptions in M365 services
    M365 services have been experiencing issues on Monday evening 5.6 and again today, Tuesday 6.6. Microsoft is investigating the situation.
  • Moodle will be updated to the new version 1.8.2023
    Jamk's Moodle will be updated to version 4.1 at the beginning of August. Moodle will not be available on 1.8.2023 at all due to the update.With the update, the use of Moodle becomes clearer in both the teacher and the student view. In the update, Moodle's dashboard will be renewed and will show upcoming deadlines and assignments more clearly than before. Course navigation becomes clearer and course search more diverse. The activity and material icons will be renewed and their […]
  • Spam emails
    This is a reminder for not to open any suspicious messages/attachments, or click the links within them. Even messages from colleagues cannot always be trusted since the sender information may be faked or account may have been breached.

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

Tietoa sivustosta

  • Saavutettavuusseloste
  • Tietoa evästeistä
  • Kirjaudu sisään

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu