Hyppää sisältöön
jamk
    • English

Asiakastuki ja ohjeet

Asiakastuki ja ohjeet
Päävalikko
  • Uudelle verkonkäyttäjälle
  • Etäkäyttö
    • Eduroam-verkkovierailupalvelu
    • Työpöydän ja ohjelmien etäkäyttö
    • Webfile
  • Käyttäjätunnukset ja salasanat
    • Kirjautuminen tunnuksella estetty -virheilmoitus?
    • Käyttäjätunnus/salasana on väärä?
    • Lyhytaikainen vierailijatunnus
    • Mikä on käyttäjätunnukseni?
    • Ongelmia kirjautumisessa?
    • Salasanan muodostaminen
    • Salasanan vaihtaminen
  • Sähköposti ja Office365
    • Kuinka päästä postilaatikkoon?
    • Kuinka saan sähköpostin puhelimeen / tablettiin? (Mobiililaitesynkronointi)
    • Office-sovellukset opiskelijoille ja henkilökunnalle
    • OneDrive -käyttöönotto Jamkin Windows -työasemissa (henkilökunta)
    • OneDrive kotikoneilla ja mobiililaitteilla
    • Pikaohje sähköpostijärjestelmän käyttöön
    • Spammia/viruksia/phishing-viestejä!
    • Turvaposti
    • Vahvan tunnistautumisen (MFA) käyttöönotto
    • Vanha puhelin ei toimi. Kuinka nollaan vahvan tunnistuksen?
  • Laitteet ja tilat
    • AV-palvelut
    • Exam-tenttistudio
    • Langattomat WLAN-verkot
    • Optima Locker -lainausautomaatti
    • Tulostaminen
    • USB-muistitikku
  • Järjestelmät ja ohjelmistot
    • Adobe-ohjelmistot
    • Apple-tuki
    • Kansiot, tiedostot ja resurssienhallinta
    • Kotihakemisto ja tietoverkkopalvelut
    • Kotikäyttölisenssit
    • Microsoft Store -käyttöönotto
    • Ohjelmien käynnistäminen
    • Pikanäppäimet
    • Sosiaalisen median työkalut
    • Työaseman ohjelmistot
    • Www-sivut ja kotisivut
  • ICT-palvelut
  • Tietosuoja
    • Käyttösäännöt
    • Matkustajan tietoturvaohje
    • Tietosuojaselosteet

Tietosuojaseloste – Käyttöoikeuksien hallinta

Tietosuojaseloste – käyttöoikeuksien hallinta

Ajankohtaiset tiedotteet

  • Budjetointijärjestelmässä huoltokatko pe 27.1
    Budjetointijärjestelmä (FPM) ei ole päivityksen vuoksi käytettävissä perjantaina 27.1.2023.
  • Ongelmia Microsoftin pilvipalveluissa
    Microsoftin palveluiden käyttöä haittaa useita eri operaattoreita koskeva verkko/nimipalveluongelma. Osa palveluista toimii ja osa ei. Osa toimii joistakin verkoista, mutta ei välttämättä kaikkialta ja tilanne on toimivienkin yhteyksien osalta vaihdellut aamun aikana.Microsoft selvittelee ongelmaa. Tilanne on monin paikoin jo korjaantunut, mutta joitakin ongelmia ilmenee edelleen.Tätä uutista päivitetään sitä mukaa kun tilanne selkiytyy.Päivitys klo 12:57:Microsoft on paikallistanut ongelman ja korjaus on ollut jo jonkin aikaa jaossa. Muutos vaikuttaa asiakasorganisaatioihin ja käyttäjiin vähitellen.
  • Laitteiden lainausautomaatit uudelleen käyttöön
    Pääkampuksen D-aulasta ja Lutakon -kampuksen kirjaston edestä löytyy lainausautomaatteja, joista henkilökunta ja opiskelijat voivat lainata laitteita käyttöönsä. Automaateista löytyy muun muassa kannettavia tietokoneita, konferenssimikrofoneja, ääninauhureita ja tabletti -laitteita. Lainattavat laitteet ja niiden saatavuus vaihtelee, joten nämä tiedot tulee käydä tarkistamassa lainauspäätteeltä. Laitteiden laina-aika on yhdestä työpäivästä kahteen viikkoon riippuen laitteesta. Ensimmäisellä käyttökerralla laitteelle tulee rekisteröityä. Rekisteröitymiseen tarvitaan jokin viivakoodillinen kortti kuten kirjastokortti tai opiskelijakortti sekä JAMK:in sähköpostiosoite. Automaatit ovat käytettävissä kampuksien aukioloaikojen mukaisesti. Tarkemmat ohjeet lainausautomaatin käyttöön löydät Helpdeskin sivuilta. Helpdeskin […]
  • Moodle huoltokatko 16.1.2023 klo 7-8
    Moodlen huoltokatko ma 16.1.2023 klo 7-8. Palvelu ei ole tällöin käytössä.Moodle maintenance break on January 16th from 07:00 to 08:00 am. Moodle is not available during maintenance.
» Kaikki tiedotteet Elmo-intrassa (vaatii kirjautumisen)

Helpdesk News

  • Maintenance break in the budgeting system Fri 27.1
  • Problems with Microsoft cloud services
  • Loan lockers for devices revived

Katso myös

  • Opetusta tukevat työkalut ja ohjeet
  • Oppimista tukevat työkalut ja ohjeet

Tietoa sivustosta

  • Saavutettavuusseloste
  • Tietoa evästeistä
  • Kirjaudu sisään

Helpdesk -palvelun tarjoaa Jyväskylän ammattikorkeakoulu